Kraków. Którędy przebiegnie linia tramwajowa na os. Kliny?
W kwietniu miasto ogłosiło zamówienie na opracowanie studium wykonalności dla budowy linii tramwajowej do os. Kliny w Krakowie. We wspomnianym postępowaniu zgłosił się jeden oferent, którego oferta jest obecnie analizowana przez magistrat. W razie wyboru potencjalny wykonawca będzie miał 28 tygodni na opracowanie co najmniej sześciu wariantów przebiegu nowej linii tramwajowej. Ta będzie przedłużeniem istniejącej nitki.
- Wariant I: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej „Czerwone Maki P+R” wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta z odejściem w stronę os. Kliny
- Wariant II: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym
- Wariant III: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż Lasu Borkowskiego do obszaru os. Kliny
- Wariant IV: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru os. Kliny
- Wariant V: (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa o przebiegu zaproponowanym przez wykonawcę
- Wariant VI: (alternatywny): zakładający obsługę obszaru Klinów innym niż tramwaj środkiem transportu publicznego – autobusem, koleją.
Szacunkowa wartość zamówienia została określona na kwotę 544,7 tys. zł brutto (442 882,67 zł netto). W postępowaniu przetargowym złożona została jedna oferta od firmy Datbout Sp. z o.o. Oferent zaproponował cenę za wykonanie usługi w wysokości 429,9 tys. zł brutto. Jest to niższa kwota niż miasto przewidziało na realizację zadania – informuje magistrat.