Pierwszy Lajkonik w Krakowie pojawił się 13 grudnia 2019 roku. Na regularnej linii te nowoczesne wagony zaczęły kursować 18 czerwca 2020 roku. Pasażerów zaczęły wtedy przewozić dwa Lajkoniki – jeden na linii nr 52 a drugi na linii nr 3.
Firma Stadler w sumie dostarczy do Krakowa 110 nowoczesnych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. W tym roku do stolicy Małopolski zostanie jeszcze przywiezionych 25 wagonów z obecnego kontraktu. Dostawa pozostałych 60 jest planowana na lata 2022-2023. To oznacza dla krakowian prawdziwą rewolucję w taborze tramwajowym i to już w najbliższym czasie. Skutki tych zmian widać już dzisiaj. Krakowianie mają do dyspozycji na regularnych liniach 22 Lajkoniki, które kursują m.in. na liniach nr 3, 14, 18, 24 i 50.
Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Polsce wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku co najmniej 3 km. Wszystkie pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości. To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.