Kraków Airport. Zielone światło dla rozbudowy terminala pasażerskiego
Wspólnicy spółki Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków – Balice sp. z o. o. podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników, podjęli uchwałę o wyrażeniu zgody na podjęcie przez Zarząd MPL czynności prawnych związanych z realizacją budowy i rozbudowy terminala pasażerskiego zawartego w Planie Inwestycyjnym Kraków Airport na lata 2024 – 2045 – informuje administracja Kraków Airport.
Jak powiedział prezes lotniska Radosław Włoszek, przepustowość obecnego terminala pasażerskiego w Balicach, oddanego do użytku w 2016 roku jest niewystarczająca. Administracja rozpoczęła proces wyłonienia generalnego wykonawcy robót budowlanych.
Odwiedzając krakowskie lotnisko łatwo zaobserwować jak jego infrastruktura zmienia się, dostosowując do potrzeb i oczekiwań pasażerów, ale także przewoźników. Obecnie zakończyliśmy rozbudowę płaszczyzny postojowej dla samolotów w części zachodniej, dzięki której już na najbliższy sezon letni port będzie dysponował dodatkowymi 15 stanowiskami postojowymi. W trakcie realizacji są inwestycje budowy nowego budynku Cargo oraz budowa nowej stacji energetycznej ST10-bis. To inwestycje bardzo istotne, aby móc myśleć o rozbudowie terminala pasażerskiego. Jedną z kluczowych inwestycji zaplanowanych w Planie Generalnym lotniska pozostaje procedowana obecnie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska decyzja na budowę nowej drogi startowej, do której stosowne dokumenty złożyliśmy we wrześniu 2023r. Czekamy na decyzję, będąc gotowym do rozpoczęcia procedur administracyjno-budowlanych – informuje Kraków Airport.
Inwestycja ta domyka również procedowane rozwiązania systemu gospodarki wodno-ściekowej na lotnisku w Krakowie-Balicach, a także wdrożenie nowoczesnego systemu naprowadzania samolotów, umożliwiającego prowadzenie operacji lotniczych w warunkach ograniczonej widzialności.