W tej aplikacji nie kupisz już biletów KMK. Możesz dostać mandat

2025-07-21 9:11

Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej w Krakowie nie mogą już kupować biletów za pośrednictwem aplikacji mPay. Miasto zdecydowało o zakończeniu współpracy z operatorem z uwagi na to, że ten miał nie wywiązywać się z zapisów umowy.

MPK Kraków

i

Autor: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie

Kraków. Aplikacja mPay znika z komunikacji miejskiej

Pasażerowie korzystający z komunikacji miejskiej w Krakowie (KMK) mogą na różne sposoby kupować bilety uprawniające ich do przejazdu na danej linii. Na chwilę obecną można nabywać je w punktach handlowych, w Punkcie Obsługi Pasażerów KMK (ul. Wielopole 1), w stacjonarnych automatach biletowych, w pojazdach oraz oczywiście poprzez aplikacje mobilne, takie jak iMKA, moBiLET, SkyCash, Jakdojade czy zbiletem.pl. W tym gronie nie ma już aplikacji mPay, z której korzystała część mieszkańców.

Od poniedziałku, 21 lipca pasażerowie nie mogą kupować biletów w aplikacji mPay. Dlaczego? Zarząd Transportu Publicznego poinformował o zakończeniu współpracy z operatorem z uwagi na to, że ten miał nie wywiązywać się z warunków zawartych w umowie. Przypomnijmy, że to nie pierwsza tego typu sytuacja związana z mPay. Na początku lipca informowaliśmy, że za pomocą mPay nie opłacimy także postoju w strefie płatnego parkowania obowiązującej na terenie miasta.

Kraków Radio ESKA Google News

Jak przekazywał wówczas w rozmowie z Radiem ESKA Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, powody były takie same – firma nie realizowała części zapisów umownych, wobec czego zdecydowano o zakończeniu współpracy z mPay.

Oprócz wspomnianych, wciąż obowiązujących aplikacji mieszkańcy mogą nabywać bilety KMK w innych aplikacjach partnerskich, takich jak: Santander Bank, Millennium Bank, BNP Paribas, PKO BP, Alior Bank, PeoPay (Bank Pekao SA), ING Bank Śląski, Velo Bank S.A., Provema, Revolut Ltd.

Warto pamiętać, że pasażer korzystający z aplikacji mobilnej jako formy zakupu biletu zobowiązany jest „zakupić taki bilet niezwłocznie po wejściu do pojazdu.”.

Rejestracja oraz doładowanie konta w systemach aplikacji mobilnych powinny nastąpić przed wejściem do pojazdu. Czas zakupu biletu jest zależny od zasięgu oraz szybkości działania sieci telefonii komórkowej. Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie nie odpowiada za wynikające z tego tytułu opóźnienia lub brak możliwości zakupu biletu – informuje Zarząd Transportu Publicznego.

Handel w czasach PRL-u. Tak wyglądały zakupy wśród pustych półek i kolejek