Mówimy o czynszach, które firmy płacą mieszkańcom Krakowa. Mówimy o miejscach pracy nie tylko dla pracowników przedsiębiorstw reklamowych, ale również są osoby montujące te reklamy, drukujemy swoje produkty w lokalnych firmach. To jest cały biznes wyceniany co roku na około 30 milinów złotych mówi - Jerzy Czajkowski z jednej z firm reklamowych, działających w Krakowie.
Polecany artykuł:
Według obliczeń urzędników nowe przepisy sprawią, że około 70% obecnych w mieście reklam stanie się niezgodna z prawem. Krakowska uchwała krajobrazowa zakłada, że reklamy mogą się pojawiać jedynie na dokładnie określonych nośnikach.
Są to banery i słupy reklamowe, bilbordy. Chcielibyśmy, żeby nośniki reklamowe znajdujące się na budynkach zajmowały przestrzeń jedynie poziomu parteru - mówi Grzegorz Janyga z Wydziału Planowania Przestrzennego UMK.
Radni będą głosować przyjęcie uchwały krajobrazowej na najbliższej sesji Rady Miasta 26 lutego.