Lidl

i

Autor: pixabay.com Lidl

Wiadomości

Lidl ma poważny problem, konkurencja nie śpi. Holendrzy ich zdetronizują?

2024-02-16 10:04

Lidl może mieć poważne powody do niepokoju. Holenderska sieć Action coraz bardziej na nich napiera, o czym świadczą ostatnie wyniki sprzedaży w sektorze niespożywczym, w którym niemiecka firma notuje coraz większe straty. Co to oznacza dla Lidla? Szczegóły w naszym artykule.

Lidl ma poważny problem. Holendrzy coraz mocniej napierają na rynek

Holenderska sieć sklepów Action w ostatnim czasie notuje coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Udział tej marki na rynku jest już na tyle mocny, że niemieckie media alarmują, iż Holendrzy mogą być poważnym zagrożeniem dla Lidla. W 2023 roku sieć Action zarobiła o miliard euro więcej od Lidla, jeśli chodzi o sprzedaż towarów niespożywczych.

Action operuje aktualnie w 11 krajach, posiadając niespełna 2600 sklepów na terenie całej Europy. W Polsce pierwszy sklep sieci pojawił się w 2017 roku. Holendrzy zachęcają klientów do robienia zakupów u siebie niższymi cenami od konkurencji. Warto też dodać, że asortyment oferowany w Action jest bardzo szeroki, co jest kolejną przewagą marki nad konkurencją.

Sprzedaż w Lidlu cały czas spada

Z uwagi na coraz mocniejszą pozycję Action, spada sprzedaż w Lidlu. Z informacji przedstawionych w niemieckich mediach jednoznacznie wynika, że Lidl jeszcze 2-3 lata temu generował 14 proc. sprzedaży na towarach niespożywczych. Aktualnie wynik ten wynosi 10 proc. i cały czas spada. Konkurencja w postaci Action ma tym samym duży wpływ na Lidla, co budzi obawy w niemieckich mediach.

Action cały czas się rozwija

Z informacji przedstawionych przez Action na ich oficjalnej stronie internetowej wynika, że sieć posiada 2576 sklepów na terenie całej Europy. Firma zatrudnia ponad 68 tysięcy osób. W Polsce funkcjonuje 300 sklepów sieci, w których pracuje 3400 osób.

Tak wygląda dom w Hiszpanii Mariny i Wojciecha Szczęsnych. Trzeba przyznać, robi wrażenie!

Studniówka 2024 VII LO im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie