Lidl ma poważny problem. Holendrzy coraz mocniej napierają na rynek
Holenderska sieć sklepów Action w ostatnim czasie notuje coraz lepsze wyniki sprzedażowe. Udział tej marki na rynku jest już na tyle mocny, że niemieckie media alarmują, iż Holendrzy mogą być poważnym zagrożeniem dla Lidla. W 2023 roku sieć Action zarobiła o miliard euro więcej od Lidla, jeśli chodzi o sprzedaż towarów niespożywczych.
Polecany artykuł:
Action operuje aktualnie w 11 krajach, posiadając niespełna 2600 sklepów na terenie całej Europy. W Polsce pierwszy sklep sieci pojawił się w 2017 roku. Holendrzy zachęcają klientów do robienia zakupów u siebie niższymi cenami od konkurencji. Warto też dodać, że asortyment oferowany w Action jest bardzo szeroki, co jest kolejną przewagą marki nad konkurencją.
Sprzedaż w Lidlu cały czas spada
Z uwagi na coraz mocniejszą pozycję Action, spada sprzedaż w Lidlu. Z informacji przedstawionych w niemieckich mediach jednoznacznie wynika, że Lidl jeszcze 2-3 lata temu generował 14 proc. sprzedaży na towarach niespożywczych. Aktualnie wynik ten wynosi 10 proc. i cały czas spada. Konkurencja w postaci Action ma tym samym duży wpływ na Lidla, co budzi obawy w niemieckich mediach.
Action cały czas się rozwija
Z informacji przedstawionych przez Action na ich oficjalnej stronie internetowej wynika, że sieć posiada 2576 sklepów na terenie całej Europy. Firma zatrudnia ponad 68 tysięcy osób. W Polsce funkcjonuje 300 sklepów sieci, w których pracuje 3400 osób.