Wyczekiwana budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej ruszyła niedawno. Pierwsze zmiany odczuli kierowcy na ul. Opolskiej. Wprowadzono tam bowiem zmianę w organizacji ruchu, zwężając jezdnię.
Polecany artykuł:
Prace posuwają się dalej. Obecnie demontowane są ekrany akustyczne, bannery reklamowe i inne elementy infrastruktury. To jednak jeszcze nie wszystko. Usuwana jest też roślinność kolidująca z przebiegiem inwestycji. Wyciętych ma zostać w sumie 3477 drzew liściastych i iglastych.
Wycinkę ograniczono do niezbędnego minimum: usuwana jest jedynie zieleń kolidującą z projektowanym układem drogowym i tramwajowym, parkingami P+R, a także z sieciami podziemnymi, które niekiedy oddalone są od linii przebiegu tramwaju. Co ważne, przed wycinką wszystkie drzewa zostały zinwentaryzowane przez ornitologów pod kątem gniazdowania ptaków – wycinane są jedynie te sztuki, które mogą być wycięte zgodnie z obowiązującymi przepisami. Prace prowadzone są pod nadzorem ornitologicznym – podkreśla Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Jak zapewnia Urząd Miasta, w zamian ma zostać zasadzona taka sama liczba drzew. Taki warunek został zapisany w decyzji środowiskowej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Warto podkreślić, że mimo rozbudowanej infrastruktury tego przedsięwzięcia, aż 2680 sztuk drzew zostanie nasadzonych w granicach inwestycji – zaznacza Szewczyk.
Pozostałe 797 sztuk mają być posadzone na działkach należących do Gminy Miejskiej Kraków. Ich lokalizację dokładnie określi Zarząd Zieleni Miejskiej. Będą to przede wszystkim gatunki rodzime – dęby, lipy, klony graby czy sosny o obwodzie pnia na wysokości 100 cm wynoszącym 14-16 cm.