Pomysł urzędników nie przypadł wszystkim do gustu. Części mieszkańców, wyraziła swój sprzeciw na osiedlowych forach i internetowej ankiecie.
Autobus tutaj jest absolutnie niepotrzebny. Ludziom co 10 min. będzie jeździł i smrodził, druga kwestia jest taka, że tu nie ma miejsca na autobus, on się nie zmieści, tu non stop stoją samochody, a jak puścimy autobus i to jeszcze przegubowy, to będzie tragedia. W godzinach szczytu ul. Orlińskiego strasznie się korkuje, poza tym, te kilkaset metrów można przejść spacerkiem - mówią przeciwnicy nowej linii.
Pojawiają się jednak głosy zupełnie odmienne.
Jeżeli nie przyczyni się to do większych korków, to jestem jak najbardziej "za". Ciężko donieść z tramwaju siatki, człowiek zrobi na Kleparzu zakupy i z tymi siatami, 15 minut na nogach to jest ciężko - twierdzą zwolennicy.
Głos w sprawie zabrała również Rada Dzielnicy XIV Czyżyny, która negatywnie zaopiniowała utworzenie nowej linii.
Kompleksowym rozwiązaniem sytuacji jest autobus na skrzyżowaniu ul. Orlińskiego i Stella-Sawickiego. Plan przystanków jest już w ZDMK i czekamy na jego realizację - wyjaśnia Sławomir Bieniek, radny dzielnicowy i autor internetowej ankiety w sprawie autobusu.
Dodaje, że mieszkańcy obawiają się również likwidacji ogólnodostępnych miejsc postojowych, które miałyby zostać zajęte pod budowę przystanków.
Urzędnicy bronią projektu i zapowiadają rozmowy zarówno z mieszkańcami, jak i Radą Dzielnicy.
Jako ZTP mamy jeden cel. Uruchomić linie autobusową, z której będą korzystali mieszkańcy, którzy zyskają alternatywę i nie będą musieli pieszo iść kilkaset metrów do autobusu, a do tramwaju jeszcze dalej. Wydaje mi się, że to jest bardzo atrakcyjna oferta. Będziemy przygotowywać ten projekt tak i wypracować go z Radą Dzielnicy i samymi mieszkańcami, by było to szerzej akceptowane - zapowiada Sebastian Kowal, rzecznik Zarządu Transportu Publicznego.
Budowa przystanków na skrzyżowaniu ul. Orlińskiego i Stella-Sawickiego również wzbudza sprzeciw mieszkańców. Zakłada bowiem likwidację możliwości skrętu w lewo z ulicy Włodarczyka w Orlińskiego i w przeciwną stronę, co znacznie wydłużyłoby wyjazd z osiedla. Projekt i przebudowa mają kosztować ponad 2 mln zł. Urzędnicy przewidują, że w tym roku ma być gotowe pozwolenie na budowę.