Nagie Góralki - nazwa wafelków nie spodobała się mieszkańcom Podhala
Góralki Extra Kakaowe Nagie i Góralki Nagie kruche wafelki przekładane kremem o smaku wanilii - to produkty, które były reklamowane wiosną tego roku jako „Nagie Góralki” w pociągu Intercity. Najpewniej chodziło o to, że słodycze są przekładane masą, a nie nią oblane (na zewnątrz jest więc nagi wafelek). Epitet ten jednak na tyle oburzył jednego konsumenta, że postanowił złożyć skargę powołując się na wywoływanie zgorszenia, konotacje erotyczne i ogólne naruszenie zasad etyki reklamy, które mogą zaszkodzić wizerunkowi płci pięknej zamieszkującej Podhale. Sprawie przyjrzał się Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy.
- Nazwa produktu "Nagie góralki" wyprodukowanego przez I.D.C. Polonia S.A jest niestosowna i niezgodna z etyką reklamy, wykorzystuje ona nazwę grupy kobiet – mieszkanek Podhala w sposób obraźliwy, nieodpowiedni i seksualizujący. Nosi znamiona naruszania godności ludzi. Apeluję o natychmiastowe wycofanie nazwy tego produktu oraz jego reklamy oraz zaprzestanie jego dystrybucji w pociągu EIP Intercity - tak brzmiała treść skargi.
Linia produktów Nagie Góralki zgodna z dobrymi obyczajami. Skarga została odrzucona
Zespół ekspertów zdecydował o odrzuceniu skargi. Ich zdaniem skarga jest bezzasadna z powodu braku treści dyskryminujących czy niezgodnych z dobrymi obyczajami. W uzasadnieniu czytamy, że słowo "nagie" nie ma charakteru obraźliwego, seksualizującego, a oznacza brak tradycyjnej polewy obwodowej.