Które linie były najbardziej oblegane w 2022 roku?
Wśród połączeń cieszących się największą popularnością znajduje się linia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA3 Kraków Główny – Tarnów, a także linie: SKA1 Wieliczka Rynek-Kopalnia - Kraków Lotnisko, SKA2 Kraków Główny – Michów - Sędziszów, SKA3 Kraków Główny - Trzebinia – Oświęcim oraz Kraków Główny - Nowy Sącz/Jasło.
Koleje Małopolskie poinformowały, że historyczny wynik znacząco wzrośnie. Dane, które zostały podane nie obejmują grudnia 2022 roku. Oznacza to, że liczba przewiezionych pasażerów będzie zdecydowanie wyższa.
Według spółki coraz więcej osób korzysta z niedawno uruchomionego połączenia SKA2 Kraków Główny – Skawina – Podbory Skawińskie - Przeciszów w związku z wydłużeniem tej linii do głównego krakowskiego dworca.
Spółka Koleje Małopolskie jest podmiotem, w którym 100 proc. udziałów posiada samorząd województwa małopolskiego. Przewoźnik regularne kursy rozpoczął 14 grudnia 2014 roku od obsługi linii Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia.
W następnych latach przewoźnik rozwinął swoją ofertę przewozową o połączenia do lotniska Kraków Airport, Miechowa, Sędziszowa, Tarnowa, Nowego Sącza, Krynicy-Zdroju, Zakopanego oraz Jasła. W grudniu zeszłego roku Koleje Małopolskie zaczęły kursować także do Trzebini, Oświęcimia oraz Skawiny. Każdego dnia pociągi Kolei Małopolskich obsługują ponad 190 kursów.
Koleje Małopolskie użytkują flotę 30 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wyprodukowanych przez nowosądecki Newag i bydgoską Pesę.