Ta uchwała weszła w życie tak naprawdę 1 lipca 2020 roku. Ściśle określa, jak mają wyglądać reklamy w Krakowie. Przy czym słowo reklamy jest umowne - mowa o wszystkim, co zawiera informacje marketingowe. To są banery, wielkie płachty i tak dalej - mówi Dariusz Nowak z Urzędu Miasta Krakowa.
Krakowianie sądzą, że uchwała krajobrazowa to dobry pomysł.
Jesteśmy stale atakowani billboardami, reklamami i tym wszystkim. Tego jest po prostu za dużo.
Billboardów zdecydowanie mniej, natomiast życzyłabym sobie, żeby były lepsze oznaczenia domów czy ulic.
Oczywiście, że to dobry pomysł, bo teraz przypominamy bardziej Turcję niż Europę.
To nawet nieestetycznie wygląda, rodem jak z lat dziewięćdziesiątych. A teraz, jak wejdzie ta uchwała, to mam nadzieję, że Kraków wypięknieje.
Czas na przystosowanie się do nowych zasad marketingowej gry przedsiębiorcy mają do 1 lipca. Kara za ich nieprzestrzeganie to nawet 122 złotych dziennie za każdy nielegalny metr kwadratowy reklamy.