- Niemiecka fundacja Stiftung Warentest przeprowadziła test proszków do prania, w którym tanie marki własne okazały się skuteczniejsze od droższych produktów.
- Zwycięzcą testu został proszek Formil, dostępny w Lidlu. Wysokie noty uzyskały również detergenty marek własnych z drogerii dm (denkmit) oraz Rossmann (Domol).
- Zwycięskie produkty okazały się bardzo skuteczne w usuwaniu plam, działając efektywnie nawet w niskich temperaturach. Proszek Formil doceniono dodatkowo za jego pozytywny wpływ na środowisko.
- Więcej ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej Radia ESKA.
Niemieccy eksperci wzięli pod lupę 20 uniwersalnych proszków do prania, porównując ze sobą zarówno detergenty globalnych koncernów, jak i te sprzedawane pod markami własnymi sieci handlowych. Wyniki jednoznacznie pokazały, że wysoka cena nie zawsze idzie w parze z jakością. Co więcej, aż trzy tanie produkty z dyskontów i drogerii zdeklasowały droższą konkurencję, uzyskując ocenę „bardzo dobrą”. Zwycięzcami rankingu okazały się proszki Formil z Lidla, denkmit z drogerii dm oraz Domol z Rossmanna.
Tanie marki na szczycie podium
Szczegółowe wyniki testu nie pozostawiają złudzeń – to właśnie tanie marki własne najlepiej poradziły sobie z usuwaniem plam i dbaniem o tkaniny. Jak informuje portal WP Finanse, powołując się na niemieckie media, różnice w ocenie były wyraźne.
Formil Vollwaschmittel dostępny w Lidlu uzyskał ocenę „bardzo dobry (1,3)” i kosztuje jedynie około 2,32 euro za kilogram. Niewiele gorsze wyniki osiągnęły środki denkmit Vollwaschmittel z drogerii dm oraz Domol Vollwaschmittel z Rossmanna – oba otrzymały notę „bardzo dobry (1,4)” przy cenie wynoszącej około 2,33 euro za kilogram – czytamy w analizie wyników.
Wszystkie trzy zwycięskie detergenty udowodniły swoją wysoką skuteczność zarówno w praniu w 30, jak i 60 stopniach. Sam producent zwycięskiego proszku tak opisuje jego właściwości na stronie internetowej polskiego Lidla: „Gwarantuje nieskazitelną czystość i świeży zapach już przy pierwszym praniu i są skuteczne już w 20 stopni”. Test docenił również pozytywny wpływ produktu marki Formil na środowisko. Przedstawiciele sieci dm i Rossmanna podkreślają z kolei, że doskonały wynik ich marek własnych to efekt konsekwentnej polityki jakości i starannej współpracy z dostawcami.
Źródło: WP Finanse
