Wykonawca wybrany, można się brać za budowę. Zarząd Małopolski podpisał umowę na zaprojektowanie i wbudowanie nowoczesnej stacji do obsługi taboru kolejowego. Budynek zajmie nieco ponad 3 hektary powierzchni około 2 kilometry za dworcem Kraków Główny przy trasie E30 w kierunku Katowic. W środku serwisowane będą pociągi zarówno Kolei Małopolskich jak i Przewozów Regionalnych.
Tutaj będzie wjeżdżał pociąg w całym swym składzie i to nie jeden. Będzie stąd wyjeżdżał czysty po kilkudziesięciu minutach bądź kilku godzinach pracy w zależności od tego jaki będzie zakres tych prac konserwacyjnych, sprzątania, mycia tego pociągu - mówi Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Hala kolejowa zgodnie z założeniami przetargowymi ma pomieścić od 30 do 40 składów 4 i 5-członowych.
Będzie specjalny kanał, na którym będzie odbywało się sprzątanie taboru, myjnia całoroczna. Będą dwa kanały napraw lekkich, czyli przeglądy plus kanał napraw ciężkich, gdzie będziemy mieli zapadnię, podtorówke, stanowisko do kontroli pantografów - mówi Dyrektor małopolskiego oddziału Polregio Andrzej Siemieński.
Koszt całej inwestycji to prawie 100 milionów złotych. Jej realizacja ma potrwać 1,5 roku.