Nowe utrudnienia na Zakopiance. Kierowcy pojadą tylko jednym pasem

2025-10-27 13:43

We wtorek 29 października na Zakopiance w rejonie Myślenic rozpoczną się kolejne utrudnienia związane z budową nowego węzła drogowego. Droga krajowa nr 7 zostanie zwężona do jednego pasa w każdym kierunku. Zmiany w organizacji ruchu potrwają do czwartkowego wieczora.

Korki na zakopiance

i

Autor: PIOTR KAMIONKA/REPORTER/ East News

Jak poinformował Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), utrudnienia rozpoczną się we wtorek rano, około godziny 9:00, i będą związane z pracami wykończeniowymi przy budowie nowej kładki dla pieszych.

W związku z prowadzonymi robotami na odcinku Zakopianki w Myślenicach wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu – kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko jeden pas w każdym kierunku.

Drogowcy wyłączą sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Zakopianki z ulicą Sobieskiego i zamkną możliwość wyjazdu z tej ulicy na DK7. Na 150-metrowym odcinku ul. Sobieskiego obowiązywać będzie ruch jednokierunkowy – tylko w stronę centrum.

Kierowcy chcący wyjechać z Myślenic na Zakopiankę będą mogli skorzystać z objazdu przez ulicę Słowackiego. Utrudnienia potrwają do czwartkowego wieczora, natomiast ruch jednokierunkowy na ul. Sobieskiego pozostanie dłużej, do zakończenia prac przy budowie ronda.

Kraków Radio ESKA Google News

Budowa węzła Myślenice – inwestycja za 56 mln zł

Budowa nowego węzła drogowego w Myślenicach rozpoczęła się wiosną 2024 roku i potrwa do końca 2025 roku. Inwestycję o wartości prawie 56 mln zł realizuje firma Banimex.

Nowy węzeł pozwoli na likwidację sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego, a także usprawni wjazd i zjazd z drogi krajowej nr 7 dzięki dodatkowym pasom ruchu. W ramach inwestycji powstanie również rondo łączące ul. Sobieskiego z trasą główną.

Dla pieszych ważnym elementem budowy będzie nowa kładka w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego. Umożliwi ona likwidację dotychczasowego przejścia przez ruchliwą trasę.

Całość inwestycji finansowana jest ze środków budżetowych pozostających w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Tramwaje wracają na Most Grunwaldzki (Kraków)