Transport miejski na Facebooku. Badania IBIMS
Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych (IBIMS) przeanalizował aktywność facebookowych profili przewoźników miejskich w lipcu bieżącego roku. Pod uwagę wzięto: liczbę fanów i ich wzrost, a także liczbę postów, reakcji, komentarzy, udostępnień i interakcji. To właśnie na podstawie tych ostatnich uszeregowano dziesięć najpopularniejszych profili. Stawkę otwiera Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie, a na kolejnych miejscach znalazło się MPK Wrocław oraz Warszawski Transport Publiczny. Liczby mówią jednak same za siebie: to krakowski przewoźnik jest facebookowym liderem.
MPK Kraków prowadzi w mediach społecznościowych. "Wzór dla innych miast"
W lipcu 2024 r. krakowskie MPK na Facebooku wygenerowało aż 19 tys. interakcji. Przewoźnik może też pochwalić się największą liczbą fanów ze wszystkich uwzględnionych profili - śledzi go aż 95 tys. osób. MPK Kraków opublikowało też najwięcej postów - 117, co przełożyło się na zaangażowanie internautów - najwyższą liczbę reakcji (14 tys.), komentarzy (1,5 tys.) czy udostępnień (606). Według IBIMS inny przewoźnicy miejscy powinni brać z krakowskiego MPK przykład:
Wynik ten zdecydowanie wyróżnia się na tle innych analizowanych profili i potwierdza wysoką skuteczność komunikacji krakowskiego MPK. MPK Kraków wyraźnie dominuje, przyciągając uwagę i angażując społeczność w sposób, który powinien być wzorem dla innych miast - czytamy w raporcie.
Dla porównania: MPK Wrocław, które zajęło 2. miejsce w rankingu, w badanym okresie wygenerowało tylko 8,2 tys. interakcji (przy 56 tys. fanów), natomiast Warszawski Transport Publiczny uplasował się na miejscu trzecim z 5,5 tys. interakcji (przy 57 tysiącach fanów). Osoby zainteresowane całym raportem odsyłamy na stronę IBIMS.