PKO BP ostrzega przed fałszywymi e-mailami. Klienci banku mogą stracić oszczędności
„Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” – ostrzega swoich klientów PKO BP. Komunikat ma związek z milami wysyłanymi przez oszustów na skrzynki pocztowe Polaków. W wiadomościach znajduje się link do strony internetowej, będącej imitacją witryny banku. Wystarczy w nią wejść, a następnie dokonać kilku kliknięć, aby stracić znajdujące się na koncie oszczędności.
Polecany artykuł:
W przypadku tego typu wiadomości wystarczy chwila nieuwagi, aby dać się złapać w pułapkę cyberprzestępców. Tym razem oszuści postanowili sięgnąć po logotypy największego banku w naszym kraju i stworzyli imitację jego strony internetowej. Należy więc zachować szczególną ostrożność w przypadku wiadomości mailowych, które sugerują kliknięcie w umieszczony w nich link. Kluczowy może okazać się pośpiech. Nierzadko jest tak, że ofiara zdaje sobie sprawę, że została oszukana już po fakcie, czyli najczęściej po opustoszenia jej konta przez cyberprzestępców.
W tym przypadku nadawca posługuje się adresem „IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>”. Natomiast w tytule skonstruowanej przez oszustów wiadomości pojawia się informacja o „aktywacji potwierdzenia mobilnego”. „Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług” – zwracają się do klientów PKO BP fałszywi bankowcy. Temu ma służyć kliknięcie w niebezpieczny link.
Screen z przykładowej fałszywej wiadomości:
PKO BP w wystosowanym komunikacie przestrzega klientów, że bank nie jest autorem wiadomości o „aktywacji potwierdzenia mobilnego”. Podaje również link do strony „hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO”, która jest fałszywa, choć do złudzeń przypomina oficjalną stronę PKO BP. „Nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli klikniesz w link, możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” – ostrzega PKO BP. Zalogowanie się na fałszywej stronie doprowadzi do przekazania oszustom danych do logowania do bankowości elektronicznej. PKO BP przypomina, że e-maile oraz SMS-y wysyłane przez bank nigdy nie zawierają żadnych linków.
Screen fałszywej strony po kliknięciu w link:
Polecany artykuł: