Od soboty obowiązuje w Polsce stan zagrożenia epidemiologicznego. Wszystko to w związku z pandemią koronawirusa, który coraz bardziej daję się we znaki również w naszym kraju. Zamiany w funkcjonowaniu wprowadzają różne placówki, także Poczta Polska. Co się zmieni?
Od poniedziałku, 16 marca wprowadzone zostaną zmiany dotyczące podniesienia reżymu sanitarnego, skrócenia czasu przyjmowania klientów i zawieszenia niektórych usług. Poczta Polska wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów.
Dodatkowo godziny otwarcia placówek w dni robocze zostaną skrócone do 6 godzin. W wybrane dni będą one jednak czynne w godzinach 14-22 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Także pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. Szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na: www.poczta-polska.pl.
Całodobowe placówki będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8.00 do 20.00.
Punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.
Dodatkowo przy punkcie obsługi klienta będzie mogła znajdować się tylko jedna osoba.
Mając na uwadze bezpieczeństwo klientów i pracowników w placówkach zostały już wprowadzone tzw. strefy ochronne w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę i pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty - czytamy w komunikacie.
Poczta Polska podkreśla również, że nie zamierza wprowadzić zmian w zasadach wypłat przekazów rentowo-emerytalnych. Osoby, które znajdują się w kwarantannie, a pobierają takie świadczenia, będą objęte specjalnymi procedurami. Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.