Carrefour zamyka sklepy. To pokłosie spadków sprzedaży
Carrefour posiada w Polsce około 900 sklepów i między innymi 40 stacji paliw. Zakupy robimy tam wszyscy. Patrząc na taką liczbę sklepów trudno znaleźć miejsce, gdzie nie można znaleźć logotypu sieci. Mimo dostępności, a także bezsprzecznej różnorodności towarów, wyniki finansowe Carrefour pokazują, że zyski sieci zaczęły spadać. Szczegółowo przeanalizował to portal dlahandlu.pl, który poinformował, że jeszcze w zeszłym roku w Polsce było o 80 placówek Carrefour więcej.
- Sprzedaż sieci w Polsce wyniosła 1,098 mld euro. Wzrosła o 1,7 proc. przy aktualnych kursach walut i po uwzględnieniu paliw. Przy stałych kursach sprzedaż sieci wzrosła w naszym kraju o 1,4 proc. Wzrost LfL wyniósł 3,1 proc. Sprzedaż sieci w Polsce w samym drugim kwartale wyniosła 572 mln euro. Przy aktualnych kursach walut i po uwzględnieniu paliw, sprzedaż zmalała o 0,5 proc. - wylicza dlahandlu.pl
Czy kolejne sklepy Carrefour będą zamykane?
Na spadki sprzedaży najpewniej na wpływ ogólnoświatowa inflacja, która jednak szczególnie daje się we znaki w Polsce. Przypomnijmy, że według danych GUS, inflacja w naszym kraju w zeszłym roku była najwyższa od 25 lat. Mimo mniejszych zysków, Carrefour jest jednym z najmocniejszych graczy na rynku handlowym. Czy kolejne sklepy w Polsce będą zamykane? Tego na razie nie wiadomo. Na razie Carrefour uruchomił kolejną edycję swojej akcji, która ma na celu pomóc Polakom w walce z wysoką inflacją. Promocja skierowana jest do rodziców uczniów i obejmuje cały asortyment szkolnych i odzieżowy. Przy zakupach tego rodzaju artykułów za min. 200 zł, można otrzymać bon o wartości 20 zł do wydania na kolejne zakupy.