Na ten moment w konsultacjach społecznych dotyczących budowy Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej zaproponowano 6 wariantów (2 dla Pychowickiej i 4 dla Zwierzynieckiej). Żaden z nich - mimo pierwotnych planów - nie zakłada, by Trasa Pychowicka na terenie lasu łęgowego Przegorzały w całości znajdowała się pod ziemią.
Chcemy, żeby prezydent uwzględnił głos rady miasta Krakowa, tworząc ostateczną koncepcję dla Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej. Żeby również uwzględnił głos mieszkańców, który jest wyrażany w konsultacjach społecznych, żeby nie było tak jak w przypadku Trasy Łagiewnickiej, że mieszkańcy swoje, a prezydent swoje - mówił Łukasz Maślona, radny z klubu Kraków dla Mieszkańców.
Trasa Łagiewnicka SA odpowiada, że jest to technicznie niemożliwe. "Rozwiązanie będzie jednak poszukiwane" - zapewnia Krzysztof Migdał, członek zarządu spółki.
Uchwała rady miasta Krakowa jest wiążąca, w związku z czym my z biurem projektów będziemy rozmawiali na temat znalezienia bądź spróbowania znalezienia rozwiązania dotyczącego przeprowadzenia linii tramwajowej pod lasem łęgowym.
Konsultacje społeczne w sprawie Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej miały pierwotnie potrwać do 18 listopada, ale są wydłużone do 2 grudnia. Wiadomo, że nie ma szans, by wśród obecnie zaproponowanych krakowianom wariantów pojawił się ten, którego domagają się radni.