Przekopanie tunelu pozwoli na rozpoczęcie prac wykończeniowych, między innymi stabilizacji ścian oporowych. Choć to dobra wiadomość, to kierowcy tracą cierpliwość. Według pierwotnego planu, ta część trzeciej obwodnicy Krakowa miała być gotowa z końcem tego roku. Tymczasem na budowie jest poślizg i trasa będzie gotowa za rok.
Po zakończeniu prac przy tunelu, część ruchu technicznego, który dzisiaj odbywa się ulicą Zakopiańską, zostanie schowany do tunelu. To odciąży ruch na drodze i pewnie zmniejszy korki - zapewnia Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka
Do końca sierpnia w tym rejonie trwały też prace związane z modernizacją linii tramwajowej na odcinku Łagiewniki-Borek Fałęcki. Płynny ruch w tym miejscu wrócił 1 września. Niestety kierowcy dalej muszą liczyć się ze sporymi utrudnieniami, bo Trasa Łagiewnicka ma być oddana do użytku dopiero w grudniu w przyszłym roku.
To nie oznacza, że nie będziemy się starać udostępniać kierowcom fragmentów. Rozmawiamy obecnie z wykonawcą na temat przyspieszenia, wcześniejszego zakończenia prac na ciągu ulic Turowicza-Herberta oraz uruchomienia ruchu w ciągu ulicy Witosa - dodaje Krzysztof Migdał
Budowa Trasy Łagiewnickiej ruszyła w 2018 roku. Koszt budowy 3,5 kilometrowego odcinka drogi, tuneli, fragmentu linii tramwajowej, utworzenia terenów zielonych i rekreacyjnych będzie kosztować ponad 800 milionów złotych.