Sono Motors ostatecznie rozwiązuje umowy z pracownikami
Sono Motors GmbH to niemiecki producent samochodów, działający na rynku od 2016 roku. Swoją siedzibę ma w Monachium. Koncern na początku był startupem z innowacyjnym zamiarem produkcji solarno-elektrycznych samochodów. Prototyp Sion, czyli miejski samochód elektryczny zresztą powstał. Na dachu i bocznych elementach nadwozia zainstalowano panele słoneczne. Te miały umożliwić zwiększenie zasięgu przy jeździe w miejskich warunkach o ok. 112 kilometrów tygodniowo. Problemy firmy zaczęły się w 2019 roku. To właśnie wtedy Sono Motors poinformowało, że nie udało się zgromadzić potrzebnych środków na uruchomienie seryjnej produkcji modelu. Później doszła jeszcze utrata płynności finansowej, ogólny kryzys na rynku i wypadnięcie z amerykańskiej giełdy Nasdaq, czego finałem było bankructwo ogłoszone kilka miesięcy temu. Proces upadłości nie przebiega jednak szybko, dlatego do końca 2023 roku część pracowników zachowała stanowiska. Teraz jednak setki osób zostaną bez pracy.
- Akcje monachijskiej firmy Sono Motors zajmującej się technologią fotowoltaiczną są wyłączone z obrotu na jej macierzystej giełdzie Nasdaq. I tak to już prawie nic nie jest warte. Amerykańska giełda zawiesiła już w połowie lipca obrót akcjami spółki dominującej Sono, Sono Group, ponieważ Sono Motors jest niewypłacalna, a cena akcji od dłuższego czasu utrzymuje się poniżej minimalnego progu 1 dolara amerykańskiego. Sono odwołał się od tej decyzji, ale Nasdaq odrzucił to odwołanie - informują niemieckie media, w tym ecoreporter.de.
Chcieli podbić rynek autami na energią słoneczną. Teraz ich akcje kosztują... 18 euro
Akcje Sono Motors są obecnie nadal dostępne w obrocie pozagiełdowym w USA. W szczytowym momencie cena na giełdzie we Frankfurcie wynosiła ponad 18 euro. Akcjonariusze muszą być więc przygotowani na potencjalną utratę całego zainwestowanego kapitału, a pracownicy na to, że utrata stanowiska jest już niestety pewna. Jeśli chodzi o innowacyjną technologię dotyczącą produkcji samochód na energię słoneczną - ma być sprzedana innym producentom samochodów. Nadal nie jest jasne, w jaki sposób.