- Inwestycje na kolei prowadzimy zawsze z myślą o pasażerach. Jestem przekonany, że ich efekty – krótsze czasy przejazdu i większy komfort podróżowania, docenią pasażerowie w Małopolsce oraz w innych regionach naszego kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Kolejowe inwestycje w Krakowie na finiszu
Jeszcze w tym miesiącu wykonawcy zakończą główne prace budowlane na stacjach Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów. Podróżni będą mogli skorzystać ze zmodernizowanych peronów, a pomiędzy stacjami otwarty będzie kolejny tor, co usprawni organizację przewozów.
Polecany artykuł:
Więcej kursów do Wieliczki
Na trasie z Krakowa do Wieliczki pojawi się więcej pociągów – w godzinach szczytu będą odjeżdżać co 30 minut, to dwa razy częściej niż dotychczas. Pasażerowie wsiądą do wagonów z nowych, wyższych i większych peronów. Dzięki windom, pochylniom, nowemu oznakowaniu i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się będą mieć ułatwiony dostęp do pociągów.
Rekordowy czas przejazdu
Od 11 grudnia szybsza jest podróż na trasie Kraków – Katowice. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podniosła maksymalną prędkość pociągów na odcinku Kraków Główny – Trzebinia do 160 km/h. Pozytywnie wpłynie to na czas przejazdu pomiędzy regionami. Najszybsze pociągi przejadą tę trasę w mniej niż 50 minut – to rekordowy wynik. Krótsze przejazdy będą dotyczyć również pociągów aglomeracyjnych i regionalnych.