Budowa mostu w Krakowie

i

Autor: Materiały prasowe PKP PLK

Inwestycje w Krakowie

Zmiany przy budowie trzech mostów kolejowych w Krakowie. Jak wygląda postęp prac?

2023-04-28 0:00

To dobra wiadomość dla rowerzystów i pieszych przed majówką. Prace przy budowie trzeciego mostu kolejowego oraz kładki pieszo-rowerowej łączącej Zabłocie z Grzegórzkami i Kazimierzem zmierzają ku końcowi. Już od piątku, 28 kwietnia Bulwar Kurlandzki zostanie ponownie udostępniony dla rowerzystów i pieszych.

Bulwar Kurlandzki ponownie otwarty. Jak zmieni się organizacja ruchu?

Udostępnienie Bulwaru oznacza to zmianę w organizacji ruchu na ul. Podgórskiej. W kierunku ul. Starowiślnej będą wytyczone dwa pasy ruchu.

Rowerzyści będą mogli bez przeszkód korzystać z przejazdu pod mostami kolejowymi, także piesi. To wpłynie na organizację ruchu na ulicy Podgórskiej, nie będzie wytyczonego tego specjalnego pasu dla pieszych i rowerzystów, a więc kierowcy będą mieli jeden dodatkowy pas ruchu patrząc od alei Daszyńskiego w kierunku ulicy Starowiślnej - mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Będą one dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć mają pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.

W ścisłym centrum Krakowa ciężkie maszyny kolejowe pracują pełną parą. Wysypują kruszywo, układają podkłady i szyny kolejowe, podbijają tory. Trwa kluczowy etap prac przed oddaniem do użytku zmodernizowanej linii średnicowej -  dodaje Hamarnik.

Wszystkie prace w ramach krakowskiej linii średnicowej mają zakończyć się jesienią. Jednak jak podkreślają urzędnicy, najważniejszy efekt prac w postaci otwarcia 4 torów kolejowych jest zaplanowany już na 11 czerwca.

Harry Potter Quiz. Jakiego przedmiotu mógłbyś uczyć w Hogwarcie?
Pytanie 1 z 10
W drużynie quidditcha byłbyś:
Sara James po gali Fryderyków 2023