Bulwar Kurlandzki ponownie otwarty. Jak zmieni się organizacja ruchu?
Udostępnienie Bulwaru oznacza to zmianę w organizacji ruchu na ul. Podgórskiej. W kierunku ul. Starowiślnej będą wytyczone dwa pasy ruchu.
Rowerzyści będą mogli bez przeszkód korzystać z przejazdu pod mostami kolejowymi, także piesi. To wpłynie na organizację ruchu na ulicy Podgórskiej, nie będzie wytyczonego tego specjalnego pasu dla pieszych i rowerzystów, a więc kierowcy będą mieli jeden dodatkowy pas ruchu patrząc od alei Daszyńskiego w kierunku ulicy Starowiślnej - mówi Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Modernizacja krakowskiej linii średnicowej zakłada budowę w centrum miasta w sumie czterech torów kolejowych. Będą one dla pociągów aglomeracyjnych i regionalnych, a środkiem jeździć mają pociągi dalekobieżne. Takie rozwiązanie ma dać możliwość przewoźnikom uruchomienia dodatkowych połączeń.
W ścisłym centrum Krakowa ciężkie maszyny kolejowe pracują pełną parą. Wysypują kruszywo, układają podkłady i szyny kolejowe, podbijają tory. Trwa kluczowy etap prac przed oddaniem do użytku zmodernizowanej linii średnicowej - dodaje Hamarnik.
Wszystkie prace w ramach krakowskiej linii średnicowej mają zakończyć się jesienią. Jednak jak podkreślają urzędnicy, najważniejszy efekt prac w postaci otwarcia 4 torów kolejowych jest zaplanowany już na 11 czerwca.