Budowa zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Postęp prac
Nowy odcinek zakopianki od Rdzawki do Nowego Targu powstaje w nowym śladzie. Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w drugim tygodniu grudnia zaawansowanie robót budowlanych wynosi 74 proc. Trwają intensywne prace przy budowie potężnych mostów, wiaduktów i estakad, ponadto wykonano m.in. wykop na 13-kilometrowym odcinku (Rdzawka, Klikuszowa, Lasek) oraz nasyp w Rdzawce. W ramach robót branżowych budowano oświetlenie w Nowym Targu oraz kanalizację deszczową na całym odcinku DK47.
Szybciej w Tatry. Kiedy koniec prac na zakopiance?
W ramach inwestycji powstaną cztery drogowe węzły bezkolizyjne (Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe) oraz 22 potężne obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, estakady). Ponadto przebudowane zostaną drogi lokalne, dojazdowe i poprzeczne, umożliwiające połączenie z istniejącą siecią dróg lokalnych. W efekcie prowadzonych inwestycji Kraków zostanie połączony z Nowym Targiem drogą dwujezdniową na całym przebiegu.
Umowę na realizację tego odcinka podpisano z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o. o. we wrześniu 2018 roku. Wartość kontraktu brutto wynosi prawie miliard złotych (972 395 739,72 zł).
Prace na budowie nowej DK47 na ponad 16-kilometrowym odcinku Rdzawka-Nowy Targ pierwotnie zakończyć się miały w trzecim kwartale 2023 roku. GDDKiA informuje jednak, że aktualnie zakończenie robót przewidywane jest na 19 lipca 2024 r.
Wówczas jedynym jednojezdniowym odcinkiem pozostanie ten ostatni, prowadzący wprost do Zakopanego. GDDKiA chce stworzyć dokumentację projektową dla ostatniego odcinka drogi pod Tatry od Szaflar do Zakopanego. Więcej na ten temat przeczytasz poniżej:
Wielki rozmach prac na nowej zakopiance. Zdjęcia lotnicze
Przejdź do galerii i zobacz, jak postępują prace na budowie nowej zakopianki na odcinku Rdzawka - Nowy Targ.