Opóźnienie w wysyłce faktur za gaz od PGNiG. Dlaczego?
Mieszkańcy Małopolski byli zaniepokojeni faktem, że przez dłuższy okres czasu nie otrzymywali faktur za gaz od PGNiG. Opóźnienia spowodowane były wdrażaniem nowego systemu bilingowego, który ma ujednolicić i przyspieszyć obsługę klientów. Skala przedsięwzięcia była duża, stąd pojawiły się utrudnienia związane m.in. z: uzyskaniem bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach, dostarczaniem faktur, aktualizacją danych dotyczących rozliczeń i faktur w eBOK czy realizacją zgłoszeń.
Zmiana systemu w PGNiG. Co to oznacza dla klientów? Kiedy dostaną zaległe faktury?
6 grudnia spółka wznowiła wysyłkę faktur za gaz do klientów objętych migracją. PGNiG zapewnia, że klienci nie będą otrzymywać kilku zaległych faktur jednocześnie. Spółka dodaje również, że noty odsetkowe nie będą naliczane do niewystawionych rachunków.
PGNiG Obrót Detaliczny zakończyło w kolejnych województwach kluczowy etap migracji danych do nowego systemu bilingowego i wznowiło wysyłkę faktur do tych klientów, którzy w związku z prowadzonymi pracami nie otrzymali ich w terminie. Wznowienie wysyłki oznacza, że faktury będą sukcesywnie trafiać do klientów PGNiG Obrót Detaliczny objętych migracją, zarówno w formie elektronicznej (EKOFaktura), jak i papierowej – w zależności od wybranego przez nich sposobu dostarczania dokumentów rozliczeniowych - podaje PGNiG.