Biedronka wprowadza klientów w błąd? Czas na kolejną odsłonę "wojny dyskontowej"
W wielu reklamach publikowanych w telewizji, czy mediach społecznościowych Biedronka i Lidl prześcigają się odnośnie tego, która sieć sklepów może zaoferować swoim klientom niższe ceny produktów. Okazuje się, że w niedawno miała miejsce skarga konsumenta, który zarzucił Biedronce, że wprowadza w błąd swoich klientów. Chodzi o hasło na paragonie, które mówi, że "Biedronka ma najniższe ceny od 2002 roku". Ma to wprowadzać konsumentów w błąd, a sprawie przyjrzała się Komisja Etyki Reklamy.
"Jak ustalił Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, na paragonie wydawanym przy zakupie produktów w sieci sklepów Biedronka, zamieszczała ona m.in. przekaz: "JESTEŚMY NAJTAŃSI OD 2002 ROKU/BIEDRONKA TAŃSZA NIŻ LIDL" - czytamy w serwisie wiadomoscihandlowe.pl. Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy zwrócił uwagę na fakt, że "brak jest odpowiednich wyjaśnień lub odniesień do źródeł, które wskazywałyby na konkretne badanie koszyka zakupowego i zastosowaną metodologię (gdzie - w zależności od wyboru konkretnej metodologii - możliwe jest uzyskanie odmiennych wyników). Tym samym, dane potwierdzające zawarte na paragonie oświadczenia (o ile takie dane w ogóle istnieją) nie mogą zostać zweryfikowane przez odbiorcę".
Biedronka naruszyła Kodeks Etyki Reklamy. Skarga została jednak oddalona
Rada Orzekająca Komisji Etyki Reklamy dodała, że wyżej wspomniany zapis Biedronki na paragonie był mocno nieczytelny. Nie zostało bowiem na nim wyodrębnione, czy Biedronka jest najtańszym sklepem od 2002 roku, czy może od tego czasu jest tańsza od Lidla. Tym samym jak widać, reklamowe przekazy budzą w wielu przypadkach mnóstwo wątpliwości, co może powodować z kolei rozterki u konsumentów i wpływanie na ich postrzeganie obu sieci dyskontowych.
Ostatecznie Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy stwierdził, że Biedronka naruszyła Kodeks Etyki Reklamy. Co ciekawe jednak oddalono skargę w kontekście wprowadzana konsumentów w błąd z uwagi na nieprawdziwy przekaz. Jaki będzie finał sprawy? Trudno w tym momencie powiedzieć, jednak jedno jest pewne - reklamy Biedronki naruszyły Kodeks Etyki Reklamy i co do tego nie ma żadnych wątpliwości.