Spis treści
Deutsche Bahn i PKP Intercity zacieśniają współpracę. Będzie więcej kursów Polska-Niemcy
Od grudnia znacząco zwiększy się liczba pociągów kursujących na trasie Polska–Niemcy. Deutsche Bahn oraz PKP Intercity postanowiły rozszerzyć ofertę połączeń dalekobieżnych między oboma krajami aż o ponad 50 procent. W praktyce oznacza to, że podróżni będą mogli skorzystać z 17 bezpośrednich kursów dziennie (w obie strony), podczas gdy dotychczas dostępnych było jedynie jedenaście. Decyzja przewoźników to odpowiedź na rosnące zainteresowanie podróżami między Polską a Niemcami.
— Międzynarodowy transport dalekobieżny dynamicznie się rozwija. Chcemy również znacząco zwiększyć ruch kolejowy między Niemcami a Polską. Nowe połączenia kolejowe z silnymi gospodarczo regionami południowej Polski i granicą z Ukrainą mają ogromne znaczenie gospodarcze i polityczne — powiedział Michael Peterson, członek zarządu DB ds. dalekobieżnych przewozów pasażerskich.
— Transport kolejowy tworzy coraz silniejsze połączenia między miastami europejskimi. Jako największy dalekobieżny przewoźnik pasażerski w Polsce, PKP Intercity z przyjemnością się do tego przyczynia. Obserwujemy duże zainteresowanie bezpośrednimi połączeniami do i z Berlina. Spodziewamy się, że pozostałe kierunki również będą cieszyły się podobnym zainteresowaniem naszych pasażerów — powiedział Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Deutsche Bahn i PKP wprowadzają połączenie Lipsk–Wrocław–Kraków
Według zapowiedzi obu przewoźników wkrótce nastąpi uruchomienie nowego połączenia kolejowego na trasie Lipsk–Wrocław–Kraków, które powstanie od podstaw i obejmie dwa kursy dziennie w obu kierunkach. Jeden pociąg będzie rozpoczynał i kończył trasę w Przemyślu, na granicy polsko-ukraińskiej, co umożliwi szybkie połączenie gospodarczych i kulturalnych ośrodków południowej Polski oraz Przemyśla z centralnymi Niemcami. Dzięki skoordynowanym przesiadkom w Lipsku pasażerowie z Monachium, Norymbergii czy Frankfurtu nad Menem dojadą do Wrocławia nawet o dwie godziny szybciej. Nowe połączenia i kursy na trasie Lipsk–Wrocław–Kraków ruszą wraz ze zmianą rozkładu jazdy 14 grudnia tego roku.
Nocny pociąg Eurocity Przemyśl–Berlin będzie kursować przez Kraków
W planach jest także uruchomienie nowego, codziennego nocnego pociągu Eurocity między Berlinem a Przemyślem przez Wrocław i Kraków oraz między Berlinem a Chełmem przez Łódź i Warszawę. Umożliwi to bezpośrednie połączenie z drugim miastem granicznym w Ukrainie. Istniejący pociąg nocny Monachium–Warszawa („Chopin”) również zostanie wyposażony w dodatkowe wagony, które będą kursować między Monachium, Krakowem i Przemyślem. Umożliwi to utworzenie bezpośredniego połączenia między południowymi Niemcami a południową Polską.