- 18 września RegioJet rusza z pierwszym połączeniem Kraków–Warszawa, przełamując monopol PKP Intercity. Początkowo kursować będzie jedna para pociągów dziennie.
- Czeski przewoźnik planuje pełną operacyjność w przyszłym roku, chce zatrudnić w Polsce do 500 osób i oferować standard usług znany z Czech.
- Wejście RegioJet na polski rynek to efekt wieloletnich starań, wcześniej przewoźnik miał zgodę wyłącznie na połączenia międzynarodowe (np. Praga–Przemyśl), bez możliwości sprzedaży biletów krajowych.
- Więcej informacji z Krakowa i regionu znajdziecie na stronie Radia Eska Kraków.
Nowe połączenie kolejowe Kraków-Warszawa. Do Polski wkracza czeski przewoźnik
18 września czeski przewoźnik RegioJet uruchomi pierwszą parę pociągów na trasie między Krakowem a Warszawą. Obecnie trwają intensywne przygotowania do inauguracji tego połączenia. Pierwszy pociąg prywatnego przewoźnika odjedzie z Krakowa o 8:49, a do Warszawy Wschodniej przyjedzie o 12:21. Na trasie pociąg zatrzyma się również w Zawierciu. W drogę powrotną ruszy o godz. 14:30. Obecnie na trasie między Krakowem a Warszawą kursują wyłącznie składy PKP Intercity. RegioJet nie jest jedynym czeskim przewoźnikiem, którego składy mają dostęp do polskiej infrastruktury. Na podstawie decyzji UTK zgodę na obsługiwanie połączeń międzynarodowych uzyskały również firmy LeoExpress, FlixTrain i Gepard Express.
— Do końca tegorocznego rozkładu jazdy będzie kursować jedna para pociągów. Musimy przeszkolić więcej pracowników, zatrudnić więcej osób i rozreklamować samo połączenie — powiedział w rozmowie z portalem Zdopravy.cz Radim Janczura, właściciel RegioJet. Pełną operacyjność firma chce osiągnąć w przyszłym roku.

Czeski przewoźnik od lat starał się wejść na polski rynek
Według Radima Janczury, właściciela RegioJet, przewoźnik będzie oferował w Polsce takie same usługi, jak w Czechach. Połączenie będzie obsługiwane składami wagonowymi ciągniętymi przez lokomotywy TRAXX MS3. Oprócz tego RegioJet chce docelowo zatrudnić w Polsce do 500 osób. Czeskie media zwracają uwagę, że polska strona przez wiele lat na różne sposoby utrudniała przewoźnikom komercyjnym dostęp do lukratywnych krajowych tras dalekobieżnych. RegioJet starał się o wejście na polski rynek od ponad pięciu lat, ale do tej pory udało mu się uzyskać zgodę na obsługę jedynie pociągów międzynarodowych z Pragi do Przemyśla, przy czym bez możliwości sprzedaży biletów na odcinki krajowe. Rok temu przewoźnik złożył dziewięć wniosków do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) dotyczących komercyjnych przewozów pasażerskich na trasach Kraków-Gdynia, Kraków-Warszawa i Gdynia-Warszawa.