Groznawstwo – nowa nauka o grach
Groznawstwo to dynamicznie rozwijająca się dziedzina badań, która analizuje gry wideo w kontekście społecznym, kulturowym, edukacyjnym i technologicznym. Krakowski kongres ma być miejscem spotkania nauki z praktyką – platformą wymiany doświadczeń między badaczami a twórcami gier.
Podczas tegorocznej edycji poruszone zostaną tematy dotyczące m.in. sztucznej inteligencji w produkcji gier, odpowiedzialności społecznej branży, inkluzywności czy wartości edukacyjnych gier wideo. Dyskusje dotyczyć będą także kulturowego znaczenia gier – ich roli jako współczesnego dziedzictwa oraz znaczenia twórczości studenckiej w rozwoju branży.
Goście specjalni i eksperci branży
Wśród prelegentów i gości kongresu znaleźli się twórcy, naukowcy i przedstawiciele firm z branży gamedev, m.in.:
- Paweł Miechowski (11 Bit Studios) – współautor gry This War of Mine,
- Damian Pawlak (Feardemic),
- Rafał Engelman (Institute of Virtual Reality),
- Weronika Furtak (Bugstruck/Grajmerki).
Swoją wiedzą podzielą się także przedstawiciele instytucji wspierających rozwój branży i edukacji:
- Ewa Maria Szczepanowska (Fundacja Kultura Interaktywna),
- Igor Gałkowski (Krakowski Park Technologiczny),
- Adrianna Paradowska (Biuro Nowych Technologii IPN).
Panele, warsztaty i pokazy VR
W programie Kongresu znalazły się wystąpienia referatowe, panele dyskusyjne oraz warsztaty, w tym:
- panel o inkluzywności i dostępności w kulturze grania,
- warsztaty projektowania questów dla gier edukacyjnych,
- sesje poświęcone dydaktyce groznawstwa i jego roli na uczelniach.
- Uczestnicy będą mogli także zobaczyć pokazy gier i aplikacji VR tworzonych przez studentów i badaczy z całej Polski.
Wydarzenie poprzedzi wieczorna sesja studencka „Grymaszenie” (12 listopada), poświęcona grze Clair Obscur: Expedition 33.
Miejsce i organizatorzy
Główne obrady odbędą się w budynkach:
- Wydziału Humanistycznego AGH (ul. Czarnowiejska 36),
- Wydziału Informatyki AGH (ul. Kawiory 21).
- Organizatorami wydarzenia są:
- Wydział Humanistyczny AGH, Wydział Informatyki AGH, Laboratorium EduVRGameLab, Fundacja Studentów i Absolwentów AGH Academica oraz Festiwal Synestezje.
Kongres skierowany jest do badaczy, twórców, studentów oraz wszystkich osób zainteresowanych grami wideo i ich kulturowym znaczeniem. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Więcej informacji, szczegółowy program i formularz zapisów można znaleźć na stronie: www.kongresgroznawstwa.pl