Kraków. Nie działają automaty stacjonarne KKM. Na czym polega awaria?
Na początku grudnia ubiegłego roku po ataku hakerskim na systemy informatyczne MPK pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie borykali się z niemałymi problemami, które dotyczyły m.in. zakupów biletów, jak i brakiem dostępu do aplikacji, w której znajdowały się nabyte już bilety okresowe. Wówczas po niecałym tygodniu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne poinformowało o usunięciu skutków ataku cyberprzestępców. Niestety 1 stycznia, dokładnie w Nowy Rok pojawiły się nomen omen nowe problemy. Doszło bowiem do kolejnej awarii, tym razem automatów stacjonarnych KKM:
To jest około sześćdziesięciu automatów. Jest to spowodowane awarią systemu w tych urządzeniach. Oczywiście problem, jak tylko został przez nas zauważony, został przekazany do firmy, która jest za to odpowiedzialna. W tej chwili czekamy na to, aby jak najszybciej ta awaria została usunięta - powiedział w rozmowie z Radiem ESKA Marek Gancarczyk rzecznik MPK.
Data usunięcia awarii pozostaje nieznana, ale - jak podkreśla przewoźnik - bilety okresowe wciąż można kupować w aplikacjach mobilnych i na portalu Elektroniczne Konto Pasażera oraz w automatach zamontowanych w pojazdach. Ponadto działa ponad innych 130 automatów KKM, które są zlokalizowane w różnych punktach miasta.