Połączenie Czyżyn z Podgórzem. Warianty Trasy Ciepłowniczej
Na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich opracowywana jest wielobranżowa i wielowariantowa koncepcja przebiegu Trasy Ciepłowniczej pomiędzy ul. Lipską a rondem Dywizjonu 308 wraz z linią tramwajową na długości ok. 4 km i budową skrzyżowań (lub węzłów) drogowych, estakad oraz przeprawy pod/nad rzeką Wisłą.
W ramach trwającej umowy, wykonawca (Fehlings Krug Polska Sp. z o.o.) zaproponował cztery warianty przebiegu i rozwiązań projektowych, z których ostatecznie wybrany zostanie jeden. Zgodnie z obecną umową, w tym roku planuje się wszczęcie postępowania o wydanie decyzji środowiskowej (DUŚ), natomiast ostateczne jej uzyskanie planowane jest w 2024 r.
W kolejnych latach, po zabezpieczeniu środków finansowych, Kraków planuje zlecić przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji zezwalających na realizację, a następnie samą budowę Trasy Ciepłowniczej wraz z linią tramwajową.
Którędy pobiegnie Trasa Ciepłownicza? MAPY
Przejdź do galerii poniżej i zobacz MAPY oraz dokładne opisy proponowanych wariantów przebiegu Trasy Ciepłowniczej z linią tramwajową.