Remont al. 29 Listopada w Krakowie. Prace na ostatniej prostej
Kierowcy, którzy codziennie zmagali się z ogromnymi korkami wzdłuż al. 29 Listopada w Krakowie będą mogli w końcu odetchnąć z ulgą. Jak informuje magistrat, wielkimi krokami zbliża się zakończenie prac remontowych na newralgicznej ulicy. Zgodnie z planem, wszystkie elementy rozbudowy al. 29 Listopada mają zakończyć się do 30 listopada, a pozwolenie na użytkownie nowej drogi ma zostać wydane jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Jak czytamy, poszczególne odcinki inwestycji, takie jak ciągi piesze od ul. Woronicza do ul. Powstańców mają zostać udostępnione wcześniej.
Do końca października ma się zakończyć przebudowa infrastruktury podziemnej w ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i ul. Siewnej – tam, gdzie obecnie trwają prace budowlane. Druga z tych ulic powinna zostać otwarta do ruchu do 10 listopada. Na przełomie października i listopada rozpoczną się prace bitumiczne na odcinku od ul. Chlebowej do ul. Powstańców. Do 10 listopada wykonawca deklaruje ułożenie tam przedostatniej, wiążącej warstwy asfaltu. Z kolei do 15 listopada na podobnym etapie, a więc z warstwą wiążącą powinien być wybudowany odcinek od ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej do wiaduktu linii kolejowej nr 95 – informuje urząd.
Obecnie wzdłuż całej inwestycji trwa także montaż sygnalizatorów świetlnych, oświetlenia ulicznego i pętli indukcyjnych. Wciąż prowadzone są też prace związane z nasadzeniami 371 drzew i ok. 17 tys. krzewów, które mają zakończyć się jeszcze w listopadzie.
Z istotnych zmian w organizacji ruchu, które będą wprowadzane w najbliższych tygodniach, w drugim tygodniu listopada ruch pojazdów na skrzyżowaniu ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej i al. 29 Listopada zostanie przekierowany na jezdnię wschodnią. Zgodnie z planem, wszystkie elementy rozbudowy al. 29 Listopada powinny się zakończyć do 30 listopada. Pozwolenie na użytkowanie powinno zostać wydane przed świętami Bożego Narodzenia – dodaje magistrat.
Warto dodać, że rozbudowa al. 29 Listopada w Krakowie obejmuje odcinek ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta. Droga została poszerzona do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, wraz z odcinkowo dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. Dodatkowo powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i niemal 4 km buspasów. W ramach zadanie przebudowano łącznie 15 skrzyżowań.