Jesteśmy na pierwszej linii frontu w walce o przyszłość Ziemi - przekonują organizatorzy badania nawyków konsumenckich mieszkańców Krakowa wobec zmian klimatu. Sondaż został przeprowadzony w ramach piątej edycji młodzieżowego hakatonu "Youth Krak Hak. W dobrym klimacie!", czyli warsztatów promujących ideę wspólnej pracy.
O potrzebie dbania o klimat mówi zastępca prezydenta miasta Krakowa, Andrzej Kulig:
Nie ma planety B. Innymi słowy, musimy szanować to, co mamy, czego jesteśmy użytkownikami w taki sposób, by przekazywać to następnym pokoleniom. Bo też jasno musimy powiedzieć, że wiele pokoleń wstecz rozpoczęła się bandycka eksploatacja Ziemi.
Z kolei statystyki dotyczące zwyczajów konsumenckich w dobie walki o lepsze jutro przytacza Kornelia Olszówka, jedna z autorek zwycięskiego projektu o nazwie „Idźże w retro klimat”.
Aż co trzeci mieszkaniec Krakowa korzysta z wody butelkowanej. Również aż pięćdziesiąt procent żywności jest przez nich marnowanej, co wynika z jej zepsucia lub przedawnienia terminu ważności.
Cały raport, a także prezentacja innych inicjatyw, które brały udział w konkursie, znajdują się na stronie serwisu informacyjnego miasta Krakowa w zakładce „Klimat”.