Oznacza to, że tramwaje będą mogły powrócić na Stradom, a ruch aut zostanie przełożony na nowo oddaną jezdnię ulicy Dietla.
Beton leje się z betoniarek, betonujemy skrzyżowanie Dietla-Stradom, w zasadzie te prace są już zakończone. Jak tylko ten materiał odpowiednio stężeje, będziemy mogli położyć asfalt, co pozwoli nam oddać kierowcom wykonywaną teraz jezdnię i wejść na drugą - relacjonuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Rzecznik ZDMK liczy, że ta operacja powinna przebiegać bez przeszkód.
Nie mamy tam instalacji, więc będziemy kopać tylko na 60 cm wgłąb, więc jest duża szansa, że uda nam się niczego nie odkopać. Teoretycznie do tych 60 cm wszystko powinno być już przekopane przy budowie i przebudowie ulicy Dietla - wyjaśnia.
Co ważne, w tym samym czasie na Stradom powrócą też tramwaje.
Powinniśmy mieć już gotową sieć trakcyjną, ponieważ tory zostały przygotowane, dlatego mogliśmy je betonowa, co oznacza, że będzie można uruchomić relację Dietla-Stradom i tramwaje będą mogły tam powrócić - mówi.
Czy te przewidywania się spełnią, będzie wiadomo mniej więcej za tydzień. W optymistycznym wariancie, cała ulica Krakowska ma być gotowa pod koniec wakacji. Być może nieco wcześniej uda się udostępnić pieszym most Piłsudskiego.
Jak tylko wykonawca zakończy wszystkie prace, które mogą być potencjalnie niebezpieczne dla przechodniów, czyli podwieszanie trakcji i instalacja elementów na wysokości, to będziemy chcieli, żeby przynajmniej dla ruchu pieszego most został otwarty. Chcielibyśmy, by stało się to w okolicach wakacji - dodaje Michał Pyclik.
Wykonawca remontu wciąż boryka się z brakiem materiałów, które nie dodarły z Włoch, a także brakiem siły roboczej. Znaczna część robotników pochodziła z Ukrainy i po wybuchu pandemii Koronawirus wyjechała na do domów.
Remont ulicy Krakowskiej rozpoczął się w marcu ubiegłego roku. Zgodnie z planem miał się zakończyć w styczniu tego roku. Plany te pokrzyżowały jednak liczne odkrycia archeologiczne i związane z nimi prace konserwatorskie.
Po przebudowie ulica Krakowska zmieni się nie do poznania. Piesi zyskają więcej miejsca na poszerzonych chodnikach, zawężona zostanie jezdnia, którą w znacznej części samochody będą dzieliły z tramwajami. Ograniczona, o ok. 20 proc. zostanie również liczba miejsc postojowych. Wyremontowany zostanie również most Piłsudskiego, który zyska m.in. nowe oświetlenie.