Zmiana ta będzie dotyczyć przede wszystkim nowych budynków. W takim przypadku będzie istniał obowiązek dodania tabliczki z identyfikacją dzielnicy, w której znajduje się dany budynek.
Wprowadza się obowiązek umieszczania na tabliczce z numerem porządkowym budynku nazwy dzielnicy administracyjnej. [...] Obowiązek umieszczenia nazwy dzielnicy na tabliczce z numerem porządkowym będzie dotyczył nowo nadanych numerów porządkowych, bądź podmiotów wymieniających tabliczkę z numerem porządkowym.
- tak brzmi fragment najnowszej uchwały Rady Miasta Krakowa, który jasno wyjaśnia nowe regulacje.
Co sądzicie o nowych przepisach dotyczących tabliczek? Czy informacja o dzielnicy jest przydatna?
Czy nowe tabliczki ułatwią orientację w mieście?
Biorąc pod uwagę fakt, że Kraków jest miastem typowo turystycznym i praktycznie przez cały rok odwiedzają go setki tysięcy turystów z całego świata, to taka informacja może być, mieć praktyczne uzasadnienie i ułatwi orientację w mieście.
W przypadku już istniejących budynków decyzja pozostaje w rękach zarządcy danego budynku. Jeśli obecna tabliczka jest zniszczona i wymaga wymiany, wówczas trzeba zastosować się do nowych przepisów i umieścić na niej nazwę dzielnicy.