Nielsen będzie rekrutować w Polsce?
Firma, która ma już w Polsce, a konkretnie w Warszawie m. in. Leśne Centrum Biznesu, chce przenieść do naszego kraju więcej stanowisk, o czym poinformował nowojorski serwis radiowy insideradio.com. Amerykański gigant na rynku analiz, mediów i marketingu działa w ponad 100 krajach i zatrudnia około 44 000 osób na całym świecie. Jak określa sama firma, Nielsen to "lider w dziedzinie pomiaru widowni, danych i analityki, kształtujący przyszłość mediów w Polsce". Firma została założona w 1923 roku przez Arthura C. Nielsena seniora, który wynalazł innowacyjne podejście do pomiaru wyników sprzedaży konkurencyjnej, dzięki któremu koncepcja "udziału w rynku" stała się praktycznym narzędziem zarządzania. Media za oceanem donoszą, że obecnie firma szuka większej efektywności operacyjnej pod rządami swoich nowych właścicieli. Karthik Rao, który został dyrektorem generalnym formy we wrześniu 2023 roku poinformował w zeszłym tygodniu, że będzie musiał dokonać "kilku trudnych wyborów” w sprawie części swoich pracowników. Część redukcji etatów nastąpiła już w zeszłym roku, a dzięki cięciom kosztów, firma zakończyła 2023 rok z około siedmioprocentowym wzrostem ogólnych zysków.
Według wtajemniczonych i zgodnie z sugestią zawartą w notatce dyrektora, firma przeniesie wiele stanowisk do Indii, Polski i Meksyku. Rao nakreślił plan otwarcia Globalnych Centrów Możliwości (GCC), które "pozwolą nam przyspieszyć innowacje biznesowe, a jednocześnie szybko rozwijać i skalować naszą działalność". W centrach będzie działać szereg zespołów między innymi do spraw technologii, operacji i wyników. Cały proces ma potrwać około roku. Nie wiadomo na razie, gdzie miałyby być zlokalizowane nowe punkty Nielsen, ani kiedy może rozpocząć się ewentualna rekrutacja, jednak szukający pracy specjaliści w dziedzinie analiz i badania rynku, powinni mieć się na baczności.