Pociągiem z Krakowa do Zakopanego w półtorej godziny
Budowa linii kolejowej Podłęże-Piekiełko to inwestycja, która zakłada wybudowanie 58 km nowej linii kolejowej. Swój początek będzie miała w Podłężu (gmina Niepołomice) i skieruje na południe. W Szczyrzycu linia ma się rozgałęziać i biec na wschód do miejscowości Tymbark i na zachód do Mszany Dolnej. W tych miejscowościach nowa linia połączy się z istniejącą 75-kilometrową linią Chabówka - Nowy Sącz, która zostanie zmodernizowana.
Do tej pory pociągi z Krakowa do Mszany Dolnej jechały 3 godziny 10 minut. Po realizacji tej wielkiej inwestycji pojadą 35-40 minut. Dziś pociąg z Krakowa do Nowego Sącza jedzie 3 godziny i 5 minut. Po realizacji tego przedsięwzięcia to będzie 55 minut. I wreszcie z Krakowa do Zakopanego dziś pociąg przejeżdża 3 godziny 51 minut, a będzie to 90 minut. To zmiana rewolucyjna, otwarcie komunikacyjne całego regionu - informuje minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Koszt inwestycji nowej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko. Ruszyły już pierwsze prace
W ramach realizacji tego kolejowego projektu, Ministerstwo Infrastruktury podpisało już umowę za prawie 430 mln zł na modernizację odcinka linii kolejowej nr 104 Rabka Zaryte – Mszana Dolna. To jednak nie wszystko. W ramach projektu ruszyły już prace na odcinkach Chabówka – Rabka Zaryte i Klęczany – Nowy Sącz. Wartość prac realizowanych na tym terenie to nieco ponad 1,1 mld zł netto. Uruchomienie trasy ma się odbyć do 2030 roku.
Targi Książki w Krakowie 2023. Zaskakująca frekwencja. Tłumy dopisały! Zobacz galerię.