Budowa Tramwaju na Górkę Narodową. Tak będzie wyglądać pętla
Stworzenie pętli na Górce Narodowej to tuż obok Trasy Łagiewnickiej jedna z najważniejszych inwestycji infrastruktury w Krakowie. Budowa tramwaju w północnej części miasta pozwoli ją dużo lepiej skomunikować z centrum. Początek nowej trasy o długości ponad 5 km znajduje przy istniejącej pętli Krowodrza Górka. Następnie linię poprowadzono w kierunku północnym. W rejonie ul. Bociana projektowana trasa tramwajowa skręca na północ w kierunku ulic Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha aż do pętli autobusowo-tramwajowej z nowoczesnym dworcem. Bezpośrednio nad pętlą zlokalizowany będzie wielopoziomowy parking P+R wraz ze stanowiskami postojowymi przystosowanymi do ładowania pojazdów elektrycznych.
- Obecnie trwa opracowywanie projektu budowlanego potrzebnego do uzyskania zamiennej decyzji ZROD. Roboty związane z parkingiem P+R dla ok. 460 pojazdów (dwukrotnie więcej niż planowano) powinny rozpocząć śię na wiosną 2023 roku zaraz po zakończeniu remediacji terenu - informują pracownicy na swojej stronie.
Pętla przy Górce Narodowej. Kiedy ruszą prace?
Wstępna koncepcja jaką przedstawili pracownicy ZIM zakłada, że prace nad budową pętli tramwajowej przy Górce Narodowej zaczną się już wiosną 2023 roku. Przed rozpoczęciem działalności należy wykonać jeszcze szereg podstawowych działań. Pracownicy Zarządu Inwestycji Miejskich będą musieli poddać ziemie utylizacji.
W założeniach projektu istnieje możliwość usunięcia zanieczyszczeń bez ich zbędnego wywożenia. Sam proces utylizacji potrwa kilka miesięcy. Dopiero po jego zakończeniu wykonawca będzie mógł rozpocząć proces budowy nowej pętli tramwajowej, a wraz z nią terminala autobusowego oraz parkingu P+R.