PKP Intercity. Nowa forma sprzedaży biletów
Podróżni będą mogli kupować bilety poprzez wideomaty. Przedsięwzięcie jest efektem współpracy z Polregio i firmą Avista. PKP Intercity wyjaśnia, że wideomaty to samoobsługowe urządzenia, które w razie potrzeby pozwalają podróżnym na kontakt z konsultantem w formie wideorozmowy. Pasażerowie mogą z nich korzystać na trzy sposoby: wybierając i kupując bilet samodzielnie, tak jak w biletomacie, korzystając z asysty i podpowiedzi konsultanta podczas wideorozmowy, korzystając z pomocy konsultanta, który podczas wideorozmowy przejmuje zdalnie kontrolę nad pulpitem urządzenia i prowadzi transakcję aż do momentu jej finalizacji – klient musi jedynie zdecydować, opłacić i odebrać bilet.
Konsultanci służą pomocą w języku polskim oraz angielskim. Same urządzenia dostępne są w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej. Płatności za bilety można dokonywać za pomocą karty płatniczej.
- Możliwość kupienia biletów PKP Intercity w wideomatach to kolejny krok w dążeniu do tego, aby zakup biletów był jak najłatwiejszy dla podróżnych. Z jednej strony stawiamy na to, aby sieć sprzedaży była bardzo szeroka, a z drugiej – by była różnorodna i dopasowana do różnych możliwości i potrzeb klientów. Możliwość skorzystania z pomocy e-kasjera to duże ułatwienie podczas samodzielnego szukania dogodnego połączenia i kupowania biletów w automacie biletowym – powiedział cytowany w komunikacie członek zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz.
Z wideomatów z ofertą PKP Intercity podróżni mogą skorzystać na 9 dworcach:
- Kraków Główny,
- Wrocław Główny,
- Poznań Główny,
- Szczecin Główny,
- Białystok,
- Zielona Góra Główna,
- Opole Główne,
- Świnoujście,
- Jarosław.
Dziesiąty wideomat pojawi się około połowy kwietnia na dworcu w Tczewie.