Zmiany na ul. Opolskiej związane są oczywiście z budową linii tramwajowej na Górkę Narodową. Jak czytamy w komunikacie Zarządu Inwestycji Miejskich w sobotę, 19 września został wyłączony 250-metrowy odcinek jezdni północnej (w stronę ronda Ofiar Katynia) ul. Opolskiej do skrzyżowania z ul. Pleszowską. Ruch prowadzony jest po jezdni południowej z wykorzystaniem 3 pasów ruchu: w kierunku zachodnim przejazd będzie się odbywał z wykorzystaniem dwóch pasów, w kierunku wschodnim z wykorzystaniem jednego pasa ruchu.
Na pozostałym odcinku ul. Opolskiej objętym przebudową, zachowane zostały dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Bez zmian funkcjonować będą również buspasy.
Ponadto, wprowadzono następujące zmiany:
Skrzyżowanie ulic Opolska - Pleszowska
- Wyłączenie sygnalizacji świetlnej – sygnalizacja świetlna działać będzie w trybie światła żółtego
- Zakaz skrętu w lewo z ul. Opolskiej w ul. Pleszowską – kierunek Nowa Huta – pojazdy poruszające się w kierunku Nowej Huty i zamierzające kierować się na północ (Zielonki) powinny poruszać się ul. Wyki lub ul. Mackiewicza. Dojazd do osiedli przy ul. Nad Sudołem i ul. Szopkarzy będzie możliwy przez ul. Wyki, ul. Pachońskiego, ul. Białoprądnickią i oczywiście ul. Nad Sudołem.
- Zakaz skrętu w lewo z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską – kierunek Nowa Huta – z ul. Pleszowskiej w ul. Opolską będzie można skręcić jedynie w prawo (kierunek Katowice). Pojazdy kierujące się na Nową Hutę powinny skorzystać z włączeń w ul. Opolską poprzez ul. Wyki, ul. Mackiewicza, al. 29 Listopada.
- W celu zapewnienia płynności ruchu na planowanym przewężeniu oraz biorąc pod uwagę bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zaplanowano przesunięcie przejścia dla pieszych ze skrzyżowania z ul. Pleszowską na skrzyżowanie z ul. Prądnicką. Przeniesienie przystanku autobusowego – kierunek Nowa Huta przed skrzyżowanie Opolska – Prądnicka.
Skrzyżowanie Opolska – Prądnicka
- Tymczasowe przejście pieszo-rowerowe zostanie zlokalizowane po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Jednocześnie czasowo zamknięte zostanie przejście po stronie wschodniej skrzyżowania Opolska – Prądnicka. Pozwoli to na płynne i bezkolizyjne włączenie się pojazdów z ul. Prądnickiej w ul. Opolską w kierunku Nowej Huty. Dzięki temu kierowcy będą mieli do dyspozycji alternatywna trasę dla zawężonej ul. Opolskiej na kierunku wschodnim z wykorzystaniem ulic Batalionu Skała AK – Bratysławska – Prądnicka.
- Tymczasowy przystanek w kierunku Nowej Huty zlokalizowany będzie po zachodniej stronie skrzyżowania Opolska – Prądnicka, a komunikacja piesza zostanie zapewniona po istniejącym chodniku oraz za pomocą opisywanego wyżej tymczasowego przejścia dla pieszych.