MPK Kraków. POP zniknie z ul. Podwale
Punkty Obsługi Pasażerów Komunikacji Miejskiej w Krakowie to miejsca, w których można załatwić wszelkie sprawy związane z biletami MPK. Oprócz możliwości zakupienia biletów oferują one m.in. możliwość wydania czy przedłużenia ważności Karty Krakowskiej, doładowanie kart miejskich biletami okresowymi czy wyrabianie duplikatów kart mieszkańca ze zdjęciem. Jednym z popularniejszych w mieście jest Punkt Obsługi Pasażerów KMK przy ul. Podwale, który zostanie zlikwidowany. Jak czytamy, decyzja ta jest podyktowana przede wszystkim potrzebą rozproszenia obecnie funkcjonujących lokalizacji punktów. Wynajęcie pomieszczenia dla POP przy ul. Podwale kosztuje rocznie ok. 150 tys. złotych.
Nowy Punkt Obsługi Pasażerów MPK Kraków ma powstać na pętli na Górce Narodowej, którą od tego roku zarządza ZTP, w związku z czym opłaty będą sprowadzać się wyłącznie do mediów.
W centrum Miasta będą funkcjonować pozostałe dwa Punkty Obsługi Pasażerów KMK, pierwszy przy ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej, który działa od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00) oraz drugi w holu Dworca Kraków Główny PKP (obok Biedronki), który działa od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 17:00 – pisze ZTP.
ZTP przypomina również, że w dalszym ciągu funkcjonować będzie POP w Nowej Hucie, zlokalizowany na Os. Centrum D7 (od poniedziałku do piątku w godz. od 11:00 do 18:00).
Lokalizacja Punktów Obsługi Pasażerów KMK w Krakowie (stan na 30.07.2024):
- ul. Podwale 3/5,
- ul. Wielopole 1,
- ul. Pawia 5A,
- Os. Centrum D7.
Decyzja o likwidacji POP przy ul. Podwale wywołała liczne kontrowersje wśród pasażerów, którzy swoje zdanie w ww. temacie chętnie przedstawiali w mediach społecznościowych. „Może już nie będzie punktu sprzedaży biletów, ale za to nie będzie kolejek!” – napisał jeden z nich.