Kładka ma niemal pół km długości. Zawieszona jest na wysokości 7 metrów nad torami kolejowymi i niemal 6 metrów nad al. Powstańców Śląskich. Stanowi istotny element nowo wybudowanej, liczącej prawie 5 km długości drogi dla rowerów łączącej ulice Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem.
Najlepiej porównać sobie to w ten sposób, żeby wyjechać od strony ronda Matecznego po chodniku do ul. Puszkarskiej, a potem wrócić kładką. I to będzie najlepszy obraz tego, jaką różnicę ta kładka robi jeżeli chodzi o ruch rowerowy. W tej chwili południowe dzielnice zyskują dostęp do śródmieścia. To krok milowy, by zachęcić mieszkańców do korzystania z roweru w codziennych podróżach - przekonuje Łukasz Franek, dyrektor Zarządu Transportu Publicznego.
Prezydent Jacek Majchrowski stwierdza, że kładka powstaje w ramach nowej polityki rowerowej Krakowa.
W 2014 roku było referendum w sprawie ścieżek rowerowych i my to realizujemy. To wielkie ułatwienie dla rowerzystów - mówi.
O nowej inwestycji bardzo pochlebnie wypowiada się Marcin Hyła ze stowarzyszenia Miasta dla Rowerów.
To fajna, duża inwestycja, która bardzo wiele zmieni. Pozwoli 150 tys. mieszkańców południowych rejonach Krakowa myśleć o rowerze, jako o realnej alternatywie dla samochodu i transportu zbiorowego - zapewnia.
Zalety kładki dostrzegają też rowerzyści.
Raz, że rowerzyści nie będą wdychać spalin, a dwa, nie będą musieli jechać po chodniku na Kamieńskiego. Ja na tym kawałku prowadziłem rower, bo było bardzo niebezpiecznie. Ja omijałem Kamieńskiego na około. Pomiędzy Matecznym, a Bonarką wiele osób bało się jeździć, bo chodnik wąziutki, góra dwie płyty - mówią.
Prace przy budowie ścieżki rowerowej wzdłuż Kamieńskiego rozpoczęły się we wrześniu 2018 roku. Inwestycja kosztowała ponad 21 mln zł.
Przy okazji otwarcia kładki urzędnicy podsumowali dotychczasową politykę rowerową miasta. Według ich informacji, w 2019 roku powstało ok. 13 km infrastruktury rowerowej - dróg dla rowerów i ciągów pieszo-rowerowych. Łączna długość tej infrastruktury to ok. 235 km. Nowe drogi dla rowerów powstały m.in. wzdłuż ul. Królewskiej, Podchorążych, Bronowickiej, wzdłuż Wisły, na odcinku od ul. Widłakowej do ul. Tynieckiej. czy w ciągu ul. Armii Krajowej i Jasnogórskiej do granic miasta. Zupełnie nowe drogi dla rowerów powstają w ramach budowanej Trasy Łagiewnickiej czy rozbudowy ul. Igołomskiej. Dzięki współpracy z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi przy nowo budowanym moście kolejowym przez Wisłę powstanie również kładka pieszo-rowerowa łącząca Kazimierz z Podgórzem.