Kim jest i czym się zajmuje Project Manager?
Project Manager to ważne stanowisko w bardzo wielu firmach – w tym tych, zajmujących się IT. Jest to osoba, która ma za zadanie czuwać oraz odpowiednio planować realizację projektu tak, aby rezultaty były korzystne pod względem jakościowym. Ponadto do głównych obowiązków PM-a należą także: sporządzanie raportów, przydzielanie zadań, nadzorowanie pracy członków zespołu czy motywowanie ich do działania.
Jak się przygotować na rozmowę na stanowisko Project Managera?
Interesuje Cię praca IT w Krakowie? Być może stanowisko Project Managera jest stworzone właśnie dla Ciebie! Jeżeli już uda Ci się znaleźć najkorzystniejszą ofertę, a pracodawca zaprosi Cię na rozmowę rekrutacyjną, pamiętaj, by dobrze się do niej przygotować! Co warto zrobić? Przede wszystkim potraktować nadchodzącą rozmowę jak kolejne spotkanie z klientem – w końcu praca PM-a polega przede wszystkim na komunikacji. Warto też zrobić wstępny research na temat firmy, która prowadzi rekrutację, jak również samego właściciela oraz rekrutera. Przygotuj też odpowiedzi na najczęstsze pytania oraz krótką charakterystykę swojej osoby. Pokaż, że jesteś zmotywowany i nastawiony na cel, czyli poprawę efektywności zarządzania projektami w firmie.
Pamiętaj, że przyszły pracodawca będzie sprawdzał Cię na każdym kroku! Dlatego nie spóźnij się na rozmowę oraz uważnie słuchaj, co ma do powiedzenia osoba prowadząca rozmowę. Skrupulatnie notuj najważniejsze kwestie i nie bój się zadawać dodatkowych pytań. W końcu od tego, jak rozegrasz całą rozmowę, w dużej mierze zależy to, jak będzie postrzegał Cię pracodawca!