Kryzys w biznesie kawowym? Tego w Tchibo już nie znajdziemy
Nie ma chyba osoby, która choć raz nie piła słynnej kawy marki Tchibo. Dziś Tchibo ma sklepy praktycznie w każdej galerii handlowej, a w asortymencie nie tylko kawę i produkty do przyrządzania czarnego napoju bogów, ale także ekspresy do kawy, urządzenia do domu i ogrodu, akcesoria, odzież damską, męską, dziecięcą i niemowlęcą, a wet biżuterię. Niemieckie media informują, że przedsiębiorstwo jednak już w zeszłym roku znalazło się w tarapatach finansowych, a statystyki sprzedaży Tchibo świecą się na czerwono. Portal chip.de podaje, że Szef Tchibo, Werner Weber, powiedział dziennikowi „Handelsblatt”, że chce teraz bardziej skoncentrować się na biznesie kawowym, rezygnując tym samym ze sprzedaży pakietów turystycznych i całego działu podróży.
Polecany artykuł:
Liczne zwolnienia pracowników w Tchibo
Rezygnacja ze sprzedaży pakietów podróżniczych Tchibo oznaczać będzie również sporo zwolnień pracowników - na razie zapowiedziano 300. To prawda, że w przyszłości nie będziemy już organizować wycieczek. Dlatego w ciągu najbliższych kilku miesięcy zaprzestaniemy działań marketingowych, potwierdziła firma chip.de. Warto przypomnieć, że choć Tchibo kojarzone jest głównie z kawą, sprzedażą wycieczek zajmuje się od 25 lat. Firma odczuwa też, że sprzedaż asortymentu takiego jak odzież, biżuteria i inne produkty również nie przyczynia się już tak, jak kiedyś do sukcesu firmy.