„Ciesz się latem jak król. Nie żartuj ze swojej skóry” – to hasło kampanii Burger Kinga w Belgii. Sieć dodaje do dziecięcych zestawów specjalne, zmywalne tatuaże, które mają zwrócić na bardzo ważny, często bagatelizowany problem, czyli narażenie na szkodliwe efekty nadmiernej ekspozycji na słońcu.
Grillowane tatuaże to z pozoru zwykłe naklejki na skórę, na których widać najbardziej charakterystyczny produkt sieci, czyli Whoopera oraz napis „Najlepiej smakuje grillowany na ogniu”. Jeśli jednak dziecko przebywa zbyt długo na słońcu bez odpowiedniej ochrony przed promieniami UV, to pod napisem wyłoni się kolejne zdanie: „Ale Ty nie jesteś Whopperem. Chroń swoją skórę”. Co więcej, sieć udostępniła także dozowniki z kremem do opalania w restauracjach znajdujących się przy popularnych wśród turystów miejscach.
Wystawianie skóry na intensywne działanie promieni słonecznych możne mieć negatywne skutki zdrowotne. Najpoważniejsze to nowotwory skóry, np. czerniak, ale także poparzenia, plamy posłoneczne, szybsze starzenie się, utrata elastyczności, wysuszenie i nadmierne złuszczanie naskórka. Warto pamiętać, że promienie UV szkodzą również naszym oczom.