To koniec cenionej marki? Zła wiadomość dla kobiet
Doniesienia mediów, między innymi "The Guardian", wskazują na słabą sprzedaż kosmetyków marki The Body Shop w okresie bożonarodzeniowym - w którym powinna być największa - i noworocznym, a także na stwierdzenie niewystarczającego kapitału obrotowego firmy. Marka została przejęta przez niemiecką firmę Aurelius i - jak informuje wspomniane źródło, theguardian.com, 2200 stanowisk pracy ma być zagrożonych. Aurelius, która w listopadzie kupiła The Body Shop za 207 milionów funtów, twierdzi, że nie była w stanie odbudować gruntownej pozycji firmy po fatalnych wynikach handlowych właśnie w okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Bankructwo firmy to wielka strata przede wszystkich dla tych, którzy kupują kosmetyki nietestowane na zwierzętach. Ostateczną upadłość ogłosił amerykański oddział The Body Shop, a inne, między innymi w Kanadzie, mają być zagrożenie.
The Boby Shop zostało założone w 1976 roku przez działaczkę na rzecz ochrony środowiska i praw człowieka, Anitę Roddick, która była pionierką stosowania w przemyśle kosmetycznym produktów pochodzących z etycznych, wolnych od okrucieństwa zwierząt źródeł, pochodzących ze współpracy z małymi producentami z ubogich regionów świata.
- Ogłoszenie, że nowi właściciele The Body Shop stawiają brytyjską firmę w stan likwidacji jest przygnębiające. Przykro mi, że ten pionierski biznes może zakończyć się w tak pozornie nędzny sposób - skomentował doniesienia o firmie Dilys Maltby, która w latach 90. pracowała pod przewodnictwem Anity Roddick jako menedżer ds. marki i marketingu The Body Shop.
Kosmetyki nietestowane na zwierzętach są wciąż niszą rynkową
The Body Shop to marka popularna także w Polsce. Jej wegańskie kosmetyki można kupić przez internet, ale także w sklepach stacjonarnych między innymi w Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Łodzi, Warszawie Poznaniu czy Wrocławiu. Na razie nie ma mowy o ich zamknięciu, lecz nie wiadomo, jak potoczą się dalsze losy. Oprócz etyki produkcyjnej dotyczącej nietestowania na zwierzętach, marka The Body Shop w Polsce, w swoich najróżniejszych akcjach wspiera też kobiety i osoby dotknięte przemocą w rodzinie. W 2019 roku realizowała charytatywny projekt zapewniający środki menstruacyjne ubiegającym się o azyl uchodźczyniom i osom żyjącym w ubóstwie.