Linie tramwajowe na Kliny i Azory od lat rozpalają emocje i dzielą mieszkańców Krakowa. W przypadku budowy KST na Azory prace nabierają tempa:
Wnioski o dofinansowanie zostały złożone. Jest zlecona i procedowana decyzja uwarunkowań środowiskowych i przygotowania do realizacji inwestycji drogowej, czyli ZRID - mówi Stanisław Kracik, zastępca prezydenta Krakowa.
Zastępcy ciężko podać datę rozpoczęcia budowy linii tramwajowej wzdłuż Opolskiej. Podobnie w przypadku Klinów, gdzie władze skupiają się obecnie na budowie drogi dojazdowej z osiedla do stacji SKA w Opatkowicach. Wyzwaniem dla rządzących miastem jest także obiecane od blisko dwóch dekad metro. W ostatnim czasie powołano radę ds. budowy metra składającej się z ekspertów krakowskich uczelni. To jednak nie koniec planów na najbliższe miesiące:
Priorytetem jest to, żeby ten odcinek pod Starym Miastem był od strony decyzji środowiskowej i projektowej przygotowany. Równocześnie nie jest blokowane, a wręcz inicjowane myślenie, aby potencjalna druga linia szła z Kurdwanowa do Bronowic - dodaje polityk.
Według planów pierwsza łopata pod budowę krakowskiego metra ma zostać wbita za 4 lata. Pierwszy etap metra będzie prowadził z Nowej Huty do ulicy Piastowskiej. Będzie miał 6 kilometrów długości i ma kosztować 3 miliardy złotych.