Wyniki konsultacji w sprawie przebiegu Tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej
Konsultacje społeczne wystartowały 17 października i trwały do 2 grudnia. Spółka Trasa Łagiewnicka (która odpowiada za realizację tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej) przedstawiła mieszkańcom dwa warianty rozwiązań: z uwzględnieniem linii tramwajowej wzdłuż Trasy Zwierzynieckiej lub bez niej oraz - w przypadku Trasy Pychowickiej - z budową trasy samochodowej nad Wisłą albo w tunelu pod Wisłą.
- Warunkiem, który był oczekiwany do spełnienia przez mieszkańców, była kwestia poprowadzenia układu drogowego pod korytem rzeki Wisły. Ten wariant został opracowany już na etapie wstępnym, natomiast ze względu na to, że bardzo liczne grupy mieszkańców oczekiwały wydłużenia tych tuneli, my także ten warunek będziemy mogli spełnić - mówi Krzysztof Migdał, Członek Zarządu Trasy Łagiewnickiej SA.
Wiadomo więc, że jeśli chodzi o samochody, pod uwagę brane są już tylko rozwiązania tunelowe – ruch nie zostanie poprowadzony nowym mostem drogowym. Oznacza to, że w ramach inwestycji tunel powstałby zarówno pod Wisłą, jak i pod Wzgórzem św. Bronisławy, na którym znajduje się Kopiec Kościuszki.
Pod koniec stycznia spodziewane jest zaprezentowanie raportu z konsultacji społecznych, zaś do wakacji wariantu wynikowego.
Rozwiązanie to cieszy miejskich aktywistów. Jak przekazują przedstawiciele Akcji ratunkowej dla Krakowa, poprowadzenie trasy samochodowej pod Wisłą oznacza, że cenne przyrodniczo tereny - w tym las łęgowy - mogą zostać uratowane. Aktywiści zaznaczają jednak, że dołączą do działań mających na celu ustanowienie na obszarze lasu w Przegorzałach rezerwatu przyrody lub innej formy jego ochrony.