Remont al. 29 Listopada. Co udało się wybudować?
Pierwszy wiadukt kolejowy, który powstał w okolicach ul. Siewnej został ukończony, a pasażerowie korzystają z niego od wielu miesięcy. Nowa, stalowa konstrukcja zastąpiła starą, żelbetową.
- Poprawił się komfort podróżowania koleją, ale też więcej miejsca znalazło się pod wiaduktem, gdzie muszą zmieścić się dwie jezdnie po dwa pasy w każdą ze stron oraz chodnik i ścieżka rowerowa po obu stronach jezdni – informuje magistrat.
Obecnie trwa budowa drugiej konstrukcji. Mowa o nadziemnej linii kolejowej nr 95 w rejonie ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Stary wiadukt został już wyburzony, usunięto pozostałości starych fundamentów. Budowlańcy ruszyli już z realizacją nowego wiaduktu.
- Będzie to konstrukcja belkowa z belkami w kształcie litery T z betonu sprężonego. Dla każdego z kierunków ruchu kolejowego powstaną oddzielne konstrukcje po jednym torze w każdą ze stron. Rozpiętość w świetle wyniesie ok. 30 m – po to, aby pod nim zmieścić nową al. 29 Listopada wraz chodnikiem i ścieżką rowerową po obu stronach jezdni. Zgodnie z planem nowy wiadukt zostanie udostępniony kolei w trzecim kwartale br. – czytamy.
W ramach ogólnej rozbudowy al. 29 Listopada powstanie m.in. 5,3 km ścieżek rowerowych, 2,8 km buspasów, a tam gdzie to konieczne staną ekrany akustyczne. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę 15 skrzyżowań. Po remoncie aleję przyozdobi także ponad 300 drzew i kilkadziesiąt tysięcy krzewów.