Nowe karty debetowe dla klientów PKO BP. Jak ustawić kod PIN?
Od kilku miesięcy bank PKO BP przeprowadza wymianę kart debetowych klientów. Nowe karty, które trafiają w ręce klientów nie mają już logo Mastercard, które zastąpiło Visa. W związku z tym konieczna jest także wysyłka nowych kodów PIN do użytkowników. W zależności od preferencji, możliwości na odebranie danych jest kilka.
"Rzeczpospolita" informuje, że nowe karty debetowe do konta w PKO BP można aktywować internetowo - za pośrednictwem chociażby dokonywania zakupów w internecie. Możliwe jest także przeprowadzenie całej operacji w bankomacie lub w sklepie, dokonując płatności z użyciem kodu PIN. W przypadku, gdy poszczególne osoby nie korzystają na co dzień z bankowości internetowej, zrodził się pewien problem.
Większość osób korzysta z bankowości internetowej. Okazuje się jednak, że nie wszyscy
Dziennik przytoczył historię jednej z klientek, która nie mogła aktywować swojej karty podczas płatności w sklepie. Wszystko dlatego, że kobieta nie korzystała z bankowości internetowej. Bank nie wysłał jej początkowo PIN-u pocztą, bo uznał, że większość użytkowników korzysta na co dzień z płatności internetowych. Jak się okazało, wcale tak nie jest. Bank jednak wyciągnął wnioski i wysyła kody PIN w formie papierowej do klientów, którzy nie korzystają z internetowych płatności.
Tym samym wszyscy użytkownicy banku mogą nadać nowy PIN w aplikacji mobilnej, ale nie tylko. W przypadku, kiedy jej nie posiadają, kod wysyłany jest pocztą na adres korespondencyjny właściciela konta.